گروه: . / سیاسی
تاریخ: 14:44 :: 2021/08/03
عصبانیت اسراییل از حضور “نماینده اتحادیه اروپا” در مراسم تحلیف “رئیسی”

اسراییل تصمیم اتحادیه اروپا به اعزام نماینده به مراسم تحلیف رئیسی را اقدامی شرم آور و ناشی از سنجش نادرست وضعیت دانسته است.

اسراییل تصمیم اتحادیه اروپا به اعزام نماینده به مراسم تحلیف رئیسی را اقدامی شرم آور و ناشی از سنجش نادرست وضعیت دانسته است.

وزارت خارجه اسراییل به شدت از تصمیم اتحادیه اروپا به اعزام نماینده به مراسم تحلیف “سید ابراهیم رئیسی” رییس جمهوری جدید ایران، انتقاد کرده است. در پی اعلام حضور “انریکه مورا” نماینده ویژه اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیسی در تهران، وزارت خارجه اسراییل تصمیم اتحادیه اروپا به اعزام نماینده به این مراسم را “شرم آور” توصیف کرد.در بیانیه وزارت خارجه اسراییل با ادعای حمله چند روز پیش ایران به یک نفتکش اسراییلی در آب های دریای عمان که منجر به مرگ دو شهروند بریتانیایی و رومانیایی شده است، آمده، این اقدام اروپا در روزهایی که ایران باعث مرگ دو شهروند اروپایی شده، خوی تجاوزگری! رژیم ایران را تقویت خواهد کرد.

اسراییل اقدام اروپا در اعزام نماینده به مراسم تحلیف رئیسی در تهران را نشانه ای از سنجش نادرست وضعیت و تصمیمی شرم آور خوانده و آن را محکوم و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده است.

“انریکه مورا” از چهره های فعال در مذاکرات ۶ دور گذشته ایران و گروه ۱+۴ در وین است.

مراسم تحلیف رئیسی قرار است روز پنج شنبه با حضور بیش از ۱۱۵ مهمان ویژه خارجی از ۷۳ کشور و نهاد مختلف جهان در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

این مراسم در میانه تنش بین ایران و اسراییل بر سر ادعای مقامات اسراییلی و غربی (آمریکا و بریتانیا) بر سر حمله پهپادی ایران به یک کشتی تجاری اسراییلی در آب های دریای عمان انجام خواهد شد.

ایران هر گونه دست داشتن در این حمله را رد کرده و هشدار داده در صورت تعرض نظامی احتمالی اسراییل و متحدانش علیه منافع جمهوری اسلامی ایران، به شدت پاسخ خواهد داد.

حضور و سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در حرم امام رضا (ع) پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری/

عصبانیت اسراییل از حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیسی