گروه: . / ورزشی
تاریخ: 16:00 :: 2021/08/02
نتایج و حواشی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ – روز یازدهم

نماینده‌های کاروان کشورمان امروز در رشته‌های تیراندازی، قایقرانی و کشتی فرنگی به مصاف حریفان خود رفتند و روز تقریبا شلوغی را برای ایران به ارمغان آوردند.

یازدهمین روز از مسابقات المپیک توکیو، صبح امروز با برگزاری مسابقات تعدادی از نمایندگان کشورمان آغاز شد.

نماینده‌های کاروان کشورمان امروز در رشته‌های تیراندازی، قایقرانی و کشتی فرنگی به مصاف حریفان خود رفتند و روز تقریبا شلوغی را برای ایران به ارمغان آوردند.

در دیدار نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در المپیک توکیو محمدهادی ساروی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان مغلوب شد و به رده بندی رسید.

 

رتبه بیست و نهم صداقت پایان کار تیراندازی در توکیو

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۱۰:۲۹
مهیار صداقت نماینده تیراندازی کشورمان در ماده سه وضعیت مقابل رقیبان خود قرار گرفت و در انتها با امتیاز ۱۱۶۸ در بین ۳۹ تیرانداز برتر جهان در رده بیستم قرار گرفت.

صداقت آخرین نماینده تیرانداز کشورمان بوده و با حذف او این رشته به کگار خود در المپیک توکیو پایان داد.

 

ساروی هم به مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۲۰ رسید

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۰۸:۵۸
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با برتری مقابل آدم بودجملین از الجزایر راهی دور بعد شد. او در یک چهارم نهایی کریل میلوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید.

دست قایقران کشورمان به مدال نرسید

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۰۸:۲۸
علی آقامیرزایی در یک چهارم نهایی قایقرانی کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر در جایگاه چهارم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

ساروی، فرنگی‌کار الجزایری را از نفس انداخت

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۰۷:۴۷
محمدهادی ساری، فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آدِم بوجملین از الجزایر با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی یک چهارم شد.

 

قدرت نمایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۰۷:۳۳
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست مقابل یوسوانیس پنا فلورس از کوبا به برتری رسید و راهی دور دوم شد. وی در این مرحله به مصاف بوزو استارسویچ از کرواسی می‌رود.

میرزازاده راهی دیدار رده بندی کشتی فرنگی شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۰۶:۳۸
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در رقابت های شانس مجدد مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.
وی برای کسب مدال برنز باید به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه برود.

آقامیرزایی در کایاک پنجم ‌شد و به دور بعد صعود کرد

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – ۰۶:۰۵
مسابقات قایقرانی المپیک توکیو صبح امروز در بخش کایاک تک نفره ۱۰۰۰ متر آقایان برگزار شد و علی آقامیرزایی نماینده کشورمان در پایان با ثبت زمان ۳:۴۸:۶۰۹ پنجم شد و به یک چهارم رسید. در این مرحله دو قایقران اول به نیمه‌نهایی راه پیدا کردند و بقیه قایقرانان راهی یک‌چهارم شدند.

حواشی روز یازدهم:

ژیمناستیک کار مشهور آمریکایی به المپیک بازگشت

  • فدراسیون ژیمناستیک آمریکا اعلام کرد سیمون بایلز که به علت عدم سلامت روان، از چندین رقابت مختلف در رقابت‌های المپیک توکیو کناره‌گیری کرده بود، فردا (سه شنبه) در ماده چوب موازنه، با حریفان رقابت خواهد کرد. بایلز در المپیک ریو، ۴ مدال طلا کسب کرده بود.

ورود کمیته بین المللی المپیک به ماجرای دونده جنجالی بلاروس

  • کریستینا تیمانوفسکایا عضو تیم دو و میدانی بلاروس که به علت انتقاد از سرمربی تیم ملی کشورش از کاروان المپیک بلاروس اخراج شده است، از بازگشت به کشورش خودداری کرده و به پلیس فرودگاه پناه برده است.
  • حالا کمیته بین المللی المپیک وارد ماجرا شده و ضمن صحبت با این ورزشکار خواستار گزارش کتبی کمیته ملی المپیک بلاروس شده است. کشور‌های لهستان و چک آمادگی خود را برای اعطای پناهندگی به این دونده اعلام کرده اند.

۱۷ کرونایی جدید در المپیک توکیو/ تعداد مبتلایان به ۲۸۱ نفر رسید

  • بر اساس اعلام کمیته برگزاری المپیک توکیو نتیجه آزمایش کرونای ۱۷ نفر دیگر در المپیک توکیو مثبت شده است. با احتساب این موارد مجموع مبتلایان المپیکی به ویروس کرونا از ابتدای ماه جولای تا امروز به ۲۸۱نفر رسید. در بین موارد جدید نام هیچ ورزشکاری وجود ندارد.

واکنش کمیته بین المللی المپیک و ایالات متحده به اعتراض ورزشکار آمریکایی روی سکوی قهرمانی

  • پس از این که راون ساندرز ورزشکار آمریکایی و برنده مدال نقره المپیک توکیو روی سکوی قهرمانی به نشانه اعتراض به تبعیض و ناعدالتی دست‌های خود را به شکل علامت ایکس در آورد، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.
  • کمیته ملی المپیک آمریکا، اما اعلام کرد هیچ مجازاتی برای این ورزشکار در نظر نخواهد گرفت، زیرا اعتراض او مسالمت آمیز بوده و قوانین را نقض نکرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان