گروه: . / ورزشی
تاریخ: 16:04 :: 2021/07/28
نتایج و حواشی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ – روز ششم

ششمین روز از مسابقات المپیک توکیو، صبح امروز با برگزاری مسابقات تعدادی از نمایندگان کشورمان آغاز شد. نماینده‌های کشورمان امروز در رشته‌های والیبال، شمشیربازی بخش تیمی، تیر و کمان، بسکتبال، دوچرخه سواری در بخش تایم تریل انفرادی، بدمینتون و بوکس پیگیری شد.

پرونده صفرزاده در جایگاه سی و پنجم بسته شد

مسابقه دوچرخه سواری در ماده تایم تریل انفرادی با حضور ۳۹ دوچرخه‌سوار در سه گروه ۱۳ نفره از کشور‌های مختلف برگزار شد که طی آن سعید صفرزاده در جایگاه سی و پنجم ایستاد، در این مسابقات دوچرخه‌سواری از اسپانیا هم به خط پایان نرسید.

میلاد وزیری با شکست از المپیک توکیو حذف شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ – ۱۱:۵۴
میلاد وزیری نماینده تیر و کمان کشورمان با شکست مقابل نماینده آمریکا که یکی از قهرمان‌های این رشته نیز است از رقابت‌های المپیک توکیو حذف شد.

وزیری با نتیجه ۶ بر صفر از رقیب آمریکایی باخت به کار خود در المپیک پایان داد.

 

شکست سنگین بسکتبال ایران مقابل آمریکا

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ – ۱۰:۵۰

تیم ملی بسکتبال کشورمان صبح امروز در دومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو مقابل رقیب پر قدرت و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این مسابقات قرار گرفت که در انتها شاگردان شاهین طبع عملکرد چندان خوبی را از خود ثبت نکردند و در مجموع با نتیجه ۱۲۰ به ۶۶ مقابل آمریکایی‌ها شکست خوردند و دومین باخت خود را در المپیک تجربه کردند.

 

صفرزاده بدون کسب جایگا رقابت های المپیک را به پایان رساند

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ – ۱۰:۴۳
مسابقات دوچرخه سواری تایم تریل انفرادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور ۳۹ دوچرخه سوار از ۳۱ کشور به طول ۴۴ کیلومتر برگزار شد. سعید صفرزاده تنها دوچرخه سوار المپیکی کشورمان در این رقابت‌ها با زمان ۱:۰۵:۱۴ مسافت ۴۴ کیلومتری را طی کرد و نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و به کار خود در المپیک توکیو پایان داد.

 

شمشیر بازی بدون مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان داد

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ – ۱۰:۴۱
تیم ملی شمشیربازی کشورمان متشکل از مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری در اولین مسابقه خود به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ شکست خورد و به شانس مجدد رفت. شمشیر بازان کشورمان در مرحله شانس مجدد ابتدا به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با پیروزی مقابل این تیم به مصاف تیم شمشیربازی مصر رفت.

تیم شمشیر بازی کشورمان در سومین بازی خود مقابل مصر با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ شکست خورد و به کار خود با رسیدن به رتبه ششم در المپیک توکیو پایان داد.

 

آقایی با شکست مقابل رقیب چینی به کار خود در توکیو پایان داد

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ – ۰۶:۵۴
صبح امروز در دومین مسابقه خود به مصاف هه بینجیائو ورزشکار چینی رفت؛ که در انتها این ورزشکار ایرانی در ۲ ست متوالی با نتایج ۲۱ – ۱۱ و ۲۱ – ۳ مقابل هه بینجیائو از چین شکست خورد و از مسابقات المپیک توکیو حذف شد.

 

باخت عجیب شاگردا آلکنو از تیم پر انگیزه کانادا

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ – ۰۵:۴۵
تیم ملی والیبال ایران امروز صبح از ساعت ۴:۳۰ به مصاف تیم ملی کانادا رفت که در انتها والیبالیست‌های کشورمان در ۳ ست متوالی و با نتیجه ۳ بر صفر مقابل رقیب پر انگیزه خود شکست خورد و نتوانست صعود خود را به مرحله دوم حتمی کند.

 

حواشی روز ششم:

بازی‌های المپیک توکیو در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از مردم ژاپن از برگزاری این مسابقات ناراضی هستند. در این میان یکی از مردم ژاپن دست به اقدام جالبی زد و در خیابان برای ورزشکاران متنی را زده بود.

اعتراض مردم ژاپن به برگزاری المپیک

متن نوشته شده روی پلاکارد به شرح زیر است:

“صبح بخیر ورزشکاران، اگر شما مدال نگیرید، هنوز بهترین هستید؛ بنابراین خودتان را باور داشته باشید.

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو از مثبت شدن ۱۶ نفر دیگر مرتبط با بازی‌های المپیک خبر داد.

کرونا در المپیک

از این ۱۶ نفر، ۹ نفر پیمانکار، ۴ نفر کادر و مربی، ۲ نفر خبرنگار و یک نفر داوطلب هستند. بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های توکیو روز دوشنبه ۳۸ هزار و ۴۸۴ نفر وارد ژاپن شده‌اند