گروه: سیاسی
تاریخ: 15:08 :: 2018/10/14
پنتاگون بر ماهیت سلاح‌های مورد استفاده‌اش در سوریه سرپوش گذاشت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد، همه تسلیحات و مهماتی که ائتلاف بین‌المللی در سوریه استفاده کرده مطابق قوانین بین‌المللی جنگ بوده است. این در واکنش به اعلام سوریه درباره استفاده اخیر ائتلاف آمریکایی از بمب‌های فسفری بوده است.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا با سرپوش گذاشتن بر ماهیت مهمات مورد استفاده خود در عملیاتش در سوریه مدعی شد که تمامی تسلیحات و مهماتی که ائتلاف بین‌المللی در سوریه استفاده کرده مطابق قوانین بین‌المللی بوده است.

در همین راستا، یک منبع در وزارت دفاع آمریکا گفت: ائتلاف عموما از ماهیت مهمات و سلاح‌های خاص که در عملیات نظامی خود در سوریه استفاده می‌کند، صحبت نمی‌کند.

وی افزود: با این حال، ماهیت هر نوع سلاح موجود در اختیار آمریکا به منظور انطباق با قوانین جنگ مورد بررسی قانونی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی حملات هوایی به شهر “هجین” در استان “دیرالزور” از بمب‌های حاوی فسفر سفید که سمی و استفاده از آن در سطح بین‌المللی ممنوع است، استفاده کرده که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد.

برچسب ها: ,