تاریخ: 16:26 :: 2021/07/26
اطعام مادی و معنوی  درعید غدیر فراموش نشود

استاد حوزه گفت: بیائیم غذای معنوی به یکدیگر بدهیم و به هرکسی می‌رسیم که نسبت به ولایت نگاه قشنگی ندارد، نگاه معنوی او را تقویت کرده و مفهوم ولایت را خوب به او بفهمانیم.

استاد حوزه گفت: بیائیم غذای معنوی به یکدیگر بدهیم و به هرکسی می‌رسیم که نسبت به ولایت نگاه قشنگی ندارد، نگاه معنوی او را تقویت کرده و مفهوم ولایت را خوب به او بفهمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص موضوع غدیر اظهار کرد: ماه ذی الحجه، ماه ولایت است و گلِ ماه ذی الحجه نیز عید غدیر است، فلذا بیشترین سفارشی هم که شده به عشق مولا امیرالمونین علی ابن ابی طالب و عید پربرکت غدیر به ما سفارش شده که در این مناسبت باشکوه اطعام دهیم.

حجت الاسلام ماندگاری ضمن بیان مطلب فوق تشریح کرد:  اطعام یک معنی ظاهری دارد که شکم‌ها را سیر کنید و ثوابش از اطعام پیامبران و اطعام اولیا خدا و بسیاری از عبادات بیشتر است که من نیز مطمئن هستم شیعیان مولا علی علیه السلام ولو شده نسبت به اطعام یک نفر در روز غدیر این موضوع را انجام می‌دهند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه خاطرنشان کرد: اما اطعام یک معنی دیگر هم دارد که من می‌خواهم به آن اشاره کنم و آن این است که بیائیم غذای معنوی به یکدیگر بدهیم و به هرکسی می‌رسیم که نسبت به ولایت نگاه قشنگی ندارد، نگاه معنوی او را تقویت کنیم و مفهوم ولایت را خوب به او بفهمانیم.

وی تاکید کرد: با استدلال‌هایی به او بگوئید که یک ورزشکار با مربی، یک هنرپیشه با کارگردان، یک گردشگر با راهنما، یک شاگرد با معلم و یک نظامی با فرمانده زودتر به موفقیت می‌رسد و من و تو هم به عنوان یک انسان با یک مربی که خدا معین کرده و اولیا خدا او را تائید کردند بهتر، زودتر و مطمئن‌تر به موفقیت خواهیم رسید.

استاد حوزه ادامه داد: لذا در حدیث امام رضا (سلسلة الذهب) آمده  کلمه لا اله الا الله حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی، پس ولایت علی بن ابیطالب مانند قلعه‌ای از ما محافظت می‌کند و با ولایت خدا از اضطراب، انحراف و سقوط نجات پیدا می‌کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این مطلب که معنی به شروط‌ها، یعنی ولایت اهل بیت که در عصر غیبت نیز ولایت فقیه است، اذعان کرد: بیائیم این خوراک معنوی را در دهه دلایت به عزیزانمان بدهیم، به کسانی که با فضای مجازی مسموم و ماهواره و شبه‌افکنی‌ها نگاه‌شان به ولایت مسموم و آلوه شده و عینک بدبینی زده‌اند، دیدگاهشان را عوض کنیم.

این فعال عرصه فرهنگ در پایان تاکید کرد: حتم دارم اطعام غدیر را فراموش نمی‌کنید، هم اطعام ظاهری و هم اطعام معنوی که با توفیق خدا انجام خواهد گرفت.