جهانگیری:
تاریخ: 15:08 :: 2018/10/14
مشتری های جدید نفتی پیدا کردیم/در جنگ اقتصادی هدف کاهش درآمدهای ایران است

معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به اینکه امریکا ادعا دارد صادرات نفت ایران را به صفر می رساند، گفت: در این شرایط انتظار دارند که مسئولان بگویند صادرات متوقف شده با توجه به اینکه برخی کشورها خرید نفت ایران را متوقف کرده اند، اما ما مشتری های جدیدی پیدا کردیم.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه انتظار دولت از صادرکنندگان خصوصی، شبه دولتی و دولتی این است که ارز حاصل از صادرات خود را سریعتر به کشور بیاورند، گفت: پول نفت را از روش هایی که داریم می آوریم.
اسحاق جهانگیری امروز با حضور در مراسم روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه روز جهانی استاندارد فرصتی برای بهتر کردن زندگی مردم است، اظهارداشت: زندگی باید از هر جهتی برای مردم بهتر و باکیفیت تر باشد؛ ضمن اینکه همه دست اندرکاران امر استاندارد و نهادهای مدنی، شرکتهای بازرسی و تولیدکنندگان در این روز باید در کنار هم نقد و بررسی در حوزه استاندارد را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه شاخص استاندارد در امر تولید واردات و صادرات یک موضوع ضروری است، افزود: هیچ کس حاضر نیست از این حداقل ها بگذرد. امروز فناوری های نوین زندگی مردم را به شدت به هم وابسته کرده و تمام ابعاد تولید، صنعت تحت فناوری نوین قرار گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد :امروز باید سطح رضایتمندی مردم و امید به آینده در دستور کار قرار گیرد تا کشور توسعه بیشتری داشته باشد. البته مسائلی که در این میان نقش اول ایفا می کند سرمایه های اجتماعی است به نحوی که همه نخبگان کشور باید در این بخش تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید صنعتگران و فعالان اقتصادی متناسب با شرایط دنیا حرکت کنند، گفت: صادرات غیرنفتی کشور روند خوبی دارد . این در حالی است که کالاهای دانش محور سهم بالایی در صادرات دارند و باید در بخش ارزش افزوده این کالاها تلاش های بیشتری صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: گاهی سیاستها خوب انتخاب شده ولی با تغییر مدیر و رییس جمهور کار متوقف شده این در حالی است که ضعف ما اکنون در همین است اگرچه نیروی انسانی توانمندی شکل گرفته است.

جهانگیری گفت: ترامپ فکر می کند سعودی می توانند نفت ایران را جبران کنند، اما نمی تواند و اکنون قیمت نفت افزایش یافته است.

معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه انتظار دولت از صادرکنندگان خصوصی، شبه دولتی و دولتی این است که ارز حاصل از صادرات خود را سریعتر به کشور بیاورند، اضافه کرد: البته صادرکنندگان خوب به میدان آمده اند و اگر گله ای هم باشد راجع به بازگشت ارز حاصل از صادرات است؛ پس باید الان به میدان بیایند.

وی افزود: پول نفت را از روش هایی که داریم می آوریم، البته صادرات نیز افزایش می یابد؛ این در حالی است که مردم به کالاهای داخلی گرایش بیشتری پیدا می کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه شرایط غیرعادی تحریم الزام می کند که ارز کشور مدیریت شود، اظهارداشت: تولیدکننده کشور یک فرصت طلایی در تحریم دارد؛ اگرچه تحریم ظالمانه و زورگویانه است؛ اما یک فرصت حمایت از تولید داخلی است که اکنون تولیدکنندگان داخلی باید بدانند قیمت را غیرطبیعی بالا نبرند و به مردم ظلم نکنند؛ کیفیت هم باید افزایش یابد پس تولیدکننده منصف کسی است که با قیمت مناسب و کیفیت محصولات خوب را به مردم ارائه دهد.

وی اضافه کرد: در جنگ کنونی اقتصادی هدف کاهش منابع درآمدی ایران است و می خواهند مانع ورود محصولات مورد نیاز از جمله کالا و مواداولیه به کشور شوند. آنها می خواهند که مردم در مقابل حکومت اعتراض کنند در این شرایط هدف ما این است که منابع خود را افزایش دهیم .

وی با اشاره به اینکه امریکا ادعا دارد صادرات نفت ایران را به صفر می رساند، گفت: در این شرایط انتظار دارند که مسئولان بگویند صادرات متوقف شده با توجه به اینکه برخی کشورها خرید نفت ایران را متوقف کرده اند، اما ما مشتری های جدیدی پیدا کردیم.

برچسب ها: , ,