تاریخ: 16:13 :: 2021/07/19
افزایش تلفات سیل در آلمان به بیش از ۱۶۰ کشته

منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه به نقل از مقام‌های آلمان گزارش دادند، تلفات سیل در این کشور به بیش از ۱۶۰ کشته و ۷۰۰ زخمی رسیده است.

منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه به نقل از مقام‌های آلمان گزارش دادند، تلفات سیل در این کشور به بیش از ۱۶۰ کشته و ۷۰۰ زخمی رسیده است.

با گذشت چند روز از انتشار خبرهای اولیه درباره سیل ویرانگر در آلمان، خبرها از افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مقام‌های آلمانی روز دوشنبه (امروز) اعلام کردند که بیش از ۱۶۰ نفر از مردم این کشور در نتیجه سیل اخیر جانشان را از دست داده و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، ناحیه «اهرویلر» در ایالت «رایلاند-فالتس» آلمان با حداقل ۱۱۰ کشته و ۶۷۰ زخمی، شدیدترین تلفات را در نتیجه سیل اخیر متحمل شده است.

مقام‌های آلمانی همچنین خبر دادند که سیل در ایالت «نوردراین-وستفالن» واقع در غرب این کشور جان ۴۵ نفر را گرفته است.

به گزارش آناتولی، «شدیدترین سیل بیش از ۲۰۰ سال اخیر در آلمان، در نتیجه بارش شدید باران به وقوع پیوسته و در شهرها و روستاهای مختلف مناطق غربی و هم مرز با بلژیک و فرانسه، خرابی‌های زیادی بر جا گذاشته است».

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که دولت ائتلافی او از تلاش برای ارائه بسته کمک‌های مالی به قربانیان سیل خبر داده است، امروز دوشنبه از رایلاند-فالتس دیدن کرد.

وی روز گذشته در بازدید از یک منطقه سیل زده آلمان، اوضاع کنونی را «وحشتناک» توصیف کرده بود.

اولین خبرها درباره وقوع سیل در مناطق غربی آلمان روز پنجشنبه (۲۴ تیرماه) مخابره شد. اما به تدریج رسانه‌ها از شدت گرفتن بحران ناشی از این سیل مرگبار خبر داده‌اند (جزئیات بیشتر).