تاریخ: 17:36 :: 2021/07/16
انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از تیراندازی در عزا و عروسی، آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران و اجاره بها

 امام جمعه یاسوج از آتش سوزی جنگل‌های گچساران و نزاع و قتل خیابانی و همچنین استفاده از اسلحه در عروسی و عزا به شدت انتقاد کرد.

 امام جمعه یاسوج از آتش سوزی جنگل‌های گچساران و نزاع و قتل خیابانی و همچنین استفاده از اسلحه در عروسی و عزا به شدت انتقاد کرد.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ با اشاره به شهادت زائران خانه خدا به دست نا اهلان آل سعود در سال ۶۶ افزود: این واقعه هولناک در کنار خانه خدا اتفاق افتاد زائران زیادی به شهادت رسیدند و لکه ننگی بر پیشانی آل سعود نقش بست چرا که آنها خود را خادمین حرمین شریفین می‌نامند.

وی اظهارکرد: امروز خانه خدا در اسارت آل سعود بوده و آل سعود هم در خدمت و اسارت کافران و دشمنان اسلام هستند و این بلایی که سر جهان اسلام می رود ریشه آن در آل سعود است که چنین جامعه اسلامی را ویران کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: در هر جامعه و حکومتی شورای نگهبان تحت عناوین مختلف وجود دارد تا قوانین تصویب شده بر خلاف قوانین اساسی کشور نباشد، نباید بر خلاف ارزش های دینی و اخلاقی یک جامعه قانون تصویب شود و هیچ قانونی نباید در تضاد با قانون اساسی یک کشور باشد.

حسینی با اشاره به آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های نارک و خامی گچساران و بی‌تدبیری‌هایی که وجود دارد تصریح کرد: بسیاری از منابع طبیعی درختان و مراتع و گیاهان در آتش خاکستر شدند، چقدر باید بگذرد تا یک درخت رشد کند، به واسطه همین درختان است که نفس می‌کشیم و در سال چندین میلیون تن گرد و غبار را در هوا می‌گیرند.

وی ادامه داد: این آتش سوزی میلیاردها هزینه روی دست بیت المال گذاشته اگر عمدی باشد جنایت و اگر سهوی باشد خیانت است که مسئولان باید برای این موضوع تدبیری بیاندیشد.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: پارسال به آنها گفتیم که در این فصل آتش سوزی شکل می‌گیرد نیروهایی در صحنه حضور داشته باشند تا اگر آتش سوزی سهوی یا عمدی صورت گرفت بالای سر آتش حضور داشته باشند و تبدیل به بحران نشود تا به واسطه رسانه‌ها همه جهان بفهمد؛ چه کسی باید این مشکل را برطرف کند.

حسینی با اشاره به مشکل افزایش اجاره‌بها خطاب به بنگاه‌های معاملاتی تاکید کرد: اینگونه رفتار نکنید کمر مردم با چنین رفتارهایی می‌شکند، منصف باشید، گرانی به خودتان هم رحم نخواهد کرد برای دیگران مشکل ایجاد نکنید، چرا باید به خودمان رحم نکنیم اگر به خودمان رحم نکنیم خدا هم به ما رحم نخواهد کرد.

وی خطاب به بنگاه‌های معاملاتی عنوان کرد: اگر ترحم کنید ضرر نخواهید کرد اصلی‌ترین مشکلات اقتصاد کشور ما به خاطر بی انصافی و گرانفروشی است، گران فروشی ضرر اقتصادی دارد اقتصاد را از بین می‌برد و مملکت را دچار مشکل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در مصرف آب و برق زیاده روی نکنید هنوز عده‌ای با شلنگ آب، خانه و حیاط و کوچه را جارو می کنند! خانم ها مراقب باشند نباید به دلیل مصرف نادرست بی‌خود و بی جهت مدیران و مسئولین را به باد انتقاد گرفت، وقتی شرایط سخت باشد و تدبیر نکنید به همه ضربه وارد خواهد شد برای خودمان دل بسوزانیم.

حسینی با اشاره به اتفاقات اخیر، تیراندازی‌ها، کشته شدن برخی از افراد و همچنین تیراندازی در عروسی و عزا و کشته شدن یک کودک سه ساله در عروسی یادآور شد: باز هم شرمندگی با اسلحه، به شکار برادر رفتن یعنی چه؟ با اسلحه برادرکشی کردن چه معنایی می دهد؟ چقدر نادانی و جهالت و نفهمی که با اسلحه عروسی را به عزا تبدیل کنیم، تا کی باید بیدار شویم؟ بارهای بار تاکید کردیم که در تشییع جنازه و عروسی ها تیراندازی ممنوع است بارهای بار در عروسی ها و تشییع جنازه ها آدم کشته شده چرا به خودمان نمی‌آییم و به خودمان رحم نمی‌کنیم؟

وی تصریح کرد: مگر باید همیشه نیروی انتظامی بالای سر ما باشد تا با اسلحه اقدام به تیراندازی نکنیم، تیراندازی با اسلحه، شلیک به امنیت و آرامش و تمسخر جامعه انسانی است، این چه فرهنگی است وقتی خطر دارد چرا باید تیراندازی کرد، این کار چه ثوابی دارد به جز اینکه فرهنگ غلط و خلاف است. د

امام جمعه یاسوج با اشاره به وقوع نزاع های دسته جمعی در سطح استان گفت: متاسفانه گاهی در همین درگیری‌ها صدای «کِلْ» شیطانی زنان شنیده می‌شود که مردان را ترغیب به درگیری و کشتار و برادرکُشی می‌کنند باید از این کارها خجالت بکشید.

به گزارش ایسنا، حسینی به برخی از خانوارها که خواسته و ناخواسته وارد درگیری‌ها می‌شوند، بیان کرد: اگر مطالبه و شکایتی دارید از مسیر قانونی پیگیری کنید تا مال و جان و فرزندتان را از دست ندهید و چنین ضرر نکنید، مسئولین هم باید برخورد جدی کنند تا هر بچه‌ای اسلحه در دست نگیرد و چنین جنایاتی رخ ندهد.