تاریخ: 5:05 :: 2018/09/03
رقص لری وحید امیری در شنول گونش استادیوم!

اولین حضور ستاره ایرانی در ترکیب ترابزونی ها پایانی خوش و شیرین داشت تا این بازیکن علاوه بر جشن پیروزی بزرگ "بوردو-ماوی ها" با رقص سنتی و لری برپا کند.

وحید امیری اولین خرید تابستانی ترابزون روزهای متفاوتی را در دو ماه گذشته سپری کرد، روزهایی که باعث شد تا او بودن در کنار همسر و خانواده اش در بهترین و خاطره انگیزترین روزهای زندگی مشترک را فدای اهداف بزرگ در راه تبدیل شدن به ستاره باشگاه ترک کند. حتی تولد فرزند هم باعث نشد تا ستاره ملی پوش ایرانی قید حضور در ترکیه را بزند و به ایران بازگردد آن هم در روزهایی که دوران نقاهت را می گذراند.

عملکرد درخشان وحید امیری در جام جهانی اورا به چهره درخشان تیم ملی در دو بازی مقابل اسپانیا و پرتغال تبدیل کرد تا با همین نمایش در نهایت راهی ترابزون ترکیه شود تا اولین حضور خود در فوتبال اروپا را تجربه کند.

ستاره دو فصل گذشته پرسپولیس که به فاصله چند روز مجید حسینی را نیز به عنوان هم‌تیمی در تیم ترابزون می دید در روزهایی که آماده ورود به فصل جدید سوپرلیگ می شد با بدشانسی بزرگی مواجه و با مصدومیت بدموقع برای هفته ها از میادین دور ماند.

وینگر خوش تکنیک و سرعتی در اردوی پیش فصل در جدال تدارکاتی مقابل کالیاری ایتالیا دچار مصدومیت از ناحیه مفصل زانو شد، مصدومیتی که او را از ترکیب تیم دور کرد تا هفته های ابتدایی فصل را ترابزونی ها بدون او آغاز کنند تا در هفته چهارم سوپرلیگ این بازیکن قادر به حضور در لیست و حضور ۱۵ دقیقه ای برابر گالاتاسرای در جدال بزرگ هفته شود.

بازگشتی رویایی و جالب توجه که باعث شد تا پاقدم خوش او در اولین تجربه حضور در فوتبال ترکیه با برد مقتدرانه “بوردو-ماوی ها” برابر صدرنشین و مدعی اول قهرمانی این فصل توام شود تا نام او بیشتر از همیشه در اذهان قرار بگیرد.

اما امیری چگونه توانست دوران مصدومیت را پشت سر بگذارد تا در یکی از مهمترین و حیثیتی ترین دوئل ها به ترکیب ترابزون برسد.

بعد از اینکه وحید در جدال مقابل کالیاری دچار مصدومیت شد، مراحل درمانی خود را آغاز کرد. MRI نشان داد او از ناحیه مفصل زانو دچار آسیب شده و با این شرایط باید تمرینات اختصاصی و فیزیوتراپی را پشت سر بگذارد.

یک ماه دوری از میادین و چهار هفته تمرینات پرفشار و تمرکز برای بازگشت به ترکیب تشخیص کادرپزشکی باشگاه بود از همین رو امیری که هم زمان با این اتفاق با بهترین خبر ممکن در زندگی مشترک روبرو شده بود در دوراهی بازگشت به ایران و ادامه تمرینات زیر نظر کادرپزشکی باشگاه قرار گرفت.

تولد فرزند وحید امیری خبری بود که تا حدودی توانست خبر ناگوار مصدومیت زانوی این بازیکن را تحت الشعاع قرار دهد اما همین خبر هم ذهن ستاره تیم ملی را بدجوری درگیر کرد تا این بازیکن لرستانی فوتبال ایران باز هم فوتبال و تمرینات طاقت فرسا را در دستور کار قرار داده و خانواده و دیدار با فرزندش را در پله دوم اولویت ها قرار بدهد.

وحید که قید بازگشت به ایران و بودن در کنار خانواده را تنها با هدف بازگشت قدرتمندانه به اردوی ترابزون زده بود سرانجام شب گذشته مزد تلاش های طاقت فرسای خود را با حضور ۱۵ دقیقه برابر گالاتاسرای گرفت و بعد از بازی هم از سوی هم تیمی هایش مورد تمجید و تشویق قرار گرفت.

 

جشن برد ۴-۰ مقابل گالا در حالی در ورزشگاه پراز تماشاگر و زیبای سنول گونش برگزار شد که هم تیمی های امیری او را در میانه میدان و مقابل دیدگان طرفداران پرشور که سر از پا نمی شناختند برای دقایقی به رقص و پایکوبی وادار کردند تا امیری هم جشن برد اول خود با ترابزون را برپا کند هم شادی خود به خاطر تولد فرزندش را با هواداران و هم تیمی هایش به اشتراک بگذارد به این امید که شادی ها و موفقیت ها با ترابزون همچنان ادامه داشته باشد.

 

اما جالت ترین نکته بازی شب گذشته به سختکوشی های امیری برمی گشت که مورد توجه رسانه های ترک و منتسب به ترابزون قرار گرفت.

ستاره ملی پوش ایرانی که در همین مدت کوتاه از حضورش در ترکیه به همه ثابت کرده از کار و تمرینات سخت و طاقت فرسا ترسی ندارد بعد از پایان جشن و پایکوبی ها وقتی بازیکنان راهی رختکن شدند تا جشن های خود را ادامه بدهند تمرینات استقامتی را در دستور کار قرار داد تا سایت ترابزون با انتشار فیلمی از تمرینات فردی و استقامتی این بازیکن در ورزشگاه سنول گونش این تیتر را برای تمجید از او در نظر بگیرد:« بازی تمام شد اما وحید امیری هنوز تمام نشده».

 

 

حال با این انگیزه و سختکوشی که امیری دارد انتظار می رود با آمادگی بیشتر این بازیکن یانال کارامان مربی موفق این روزهای ترابزون از بازی های آتی حسابی ویژه تر روی ستاره ایرانی خود بازکند گرچه با درخششی که سایر خریدهای تهاجمی این تیم از جمله کواواکامه نیجریه ای از خود نشان دادند به نظر می رسد کار وحید برای رسیدن به جایگاهی ثابت در تیم به این راحتی هم نباشد درست برخلاف مجید حسینی که هر روز بیشتر از روز قبل نقش کلیدی خود در ساختار تدافعی “بوردو- ماوی ها” را نشان می دهد.