تاریخ: 2:50 :: 2018/09/03
محسن هاشمی و بازنشسته بودن رییس صدا و سیما!

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد یک‌ساله شورا اظهار داشت: متاسفانه در بخش پروژه‌های عمرانی موفق نبودیم. در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ها خوابیده و همین موجب انتقاد شده است.

به گزارش ایلنا محسن هاشمی که در برنامه زنده تهران ۲۰ حضور یافته بود در پاسخ به سوال مجری این برنامه که از او پرسید در حال حاضر پس از موزه‌شدن خانه پدری ‌اش کجا زندگی می‌کند، گفت: منزل مرحوم هاشمی رفسنجانی که امروز تبدیل به موزه شده، همواره در تملک دولت بوده است. ایشان همراه خانواده پس از انقلاب در این خانه ساکن شدند و تا زمان فوت در این خانه بودند. پس از فوت ایشان، ملک به دولت بازگردانده شده و در دولت آقای روحانی این خانه تبدیل به موزه شد.
وی افزود: به تصمیم مادر وسایل منزل به همان شکل باقی ماند و تصاویری از دوران مختلف زندگی آیت‌الله در جای جای خانه نصب شد. من و فاطمه و فائزه در یک مجموعه زندگی می‌کنیم و مادر هم پس از فوت پدر به ما پیوستند.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد یک‌ساله شورا اظهار داشت: متاسفانه در بخش پروژه‌های عمرانی موفق نبودیم. در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ها خوابیده و همین موجب انتقاد شده است.
وی علت این مساله را تک پیمانکار بودن شهرداری دانست و تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا تک پیمانکار بزرگ شهرداری است. اختلافات موجب توقف پروژه‌ها شده است. بنیاد تعاون سپاه و شهرداری درباره میزان بدهی‌ها اختلاف دارند. پروژه‌های بزرگی در شهر تهران در اختیار قرارگاه قرار دارد. این اختلاف به زیان مردم شهر تهران بوده و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود‌.
هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا تدبیری برای ایجاد درآمد پایدار در شورای‌شهر صورت‌ نگرفته، خاطرنشان کرد: مطابق نظرات رهبر انقلاب برای استفاده از نقدینگی، تصمیم گرفتیم به صورت جدی از سرمایه بخش‌خصوصی استفاده کنیم تا نقدینگی به سمت پروژه‌های شهری بیاید. هر کمیسیون در شورای‌شهر پنج پکیج را مشخص کرده و شهردار باید به زودی آنها را اجرا کند.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: می‌توانیم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پژوه را در یک فرایند ۱۰ ساله در تهران تعریف کنیم. در بخش‌هایی همچون پارک حاشیه‌ای، پسماند، مترو، اتوبوس‌برقی، ساخت هتل، برقی‌کردن موتورها، واگن‌سازی مترو و… پروژه‌هایی تعریف شده است. یکی دیگر از این بخش‌ها، گردشگری است و اگر گردشگری در تهران رونق بگیرد به ۱۰۰ هتل در رده مختلف نیاز داریم.
هاشمی با اشاره به اینکه مترو یکی از راه‌های جذب سرمایه است، ابراز داشت: متاسفانه واگن‌سازهای داخلی اغلب بیکار هستند چراکه بانک‌ها به علت بدهی، برای خرید واگن به شهرداری اعتبار نمی‌دهند. امیدواریم این پکیج‌ها به‌صورت مناقصه و بدون رانت به بخش‌خصوصی واگذار شود.
وی اضافه کرد: با این پکیج‌ها می‌توان تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در طول ۱۰ سال پروژه تعریف کرد. شهردارهای قبلی ۱۰ سال روی کار بودند؛ زشت است ما تا ۱۰ سال نمانیم.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از خط شش متروی تهران بیان کرد: در ۱۰۰ کیلومتر از خط شش فقط ۵۰ درصد پیشرفت داشته اما پیمانکاران مدعی هستند این پیشرفت ۹۵ درصد است. این در حالی است که مترو باید به‌صورت بخش بخش تشکیل و در اختیار مردم قرار گیرد. پیمانکاران خط شش طوری کار می‌کنند که تا ۲۰ سال دیگر هم خط افتتاح نمی‌شود. نمی‌شود هر پیمانکاری وامش را از بانک‌ شهر بگیرد اما هیچ قسمت از خط بازگشایی نشده است.
هاشمی درباره رفتن و ماندن افشانی هم یادآور شد: به نظر من قانون منع بکارگیری بازنشستگان، قانون بسیار خوبی است اما برای من جای سوال دارد که چرا همه در مورد وی سوال می‌کنند.‌ رییس صداو‌سیما هم بازنشسته است، چرا تلویزیون درباره او سوالی نمی‌کند؟ تکلیف شهرداری درباره این قانون در وزارت کشور مشخص می‌شود.