تاریخ: 17:07 :: 2021/04/05
وزارت بهداشت: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به علت نبود عضو پیوندی فوت می کنند

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی، فوت می کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی، فوت می کنند.
به گزارش مهر، مهدی شادنوش، با عنوان این مطلب که سلامت یک پدیده اجتماعی است و دستیابی به این مهم باید با تلاش همه صورت گیرد، تاکید کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.
وی گفت: در بخش‌های کلیه، قلب، کبد و سایر قسمت‌ها بیمارانی وجود دارند که نیازمند پیوند هستند.
شادنوش ادامه داد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر بر اثر کمبود ارگان‌های پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.
وی افزود: اگر بیماری دچار مرگ مغزی شد در چنین شرایطی اهدای عضو به جای سپردن اعضا به خاک، می‌تواند نجات بخش زندگی هشت فرد و زدودن رنج و درد از خانواده‌های ایشان باشد.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت: پیوند عضو در کشور یکی از حوزه‌های پرافتخار نظام سلامت است و همه اعمال جراحی که در دنیا برای پیوند عضو وجود دارد، در ایران نیز انجام می‌شوند. در سال گذشته علیرغم شیوع کرونا، اعمال جراحی پیوند عضو با تلاش شبانه روزی دانشگاه‌های علوم پزشکی واحدهای فراهم آوری اعضا، تیم پیوند ادامه یافت و امیدواریم روند افزایش اهدای عضو در سال جاری، بیش از پیش استمرار یابد.