تاریخ: 15:41 :: 2021/02/21
پرسپولیس، میزبان احتمالی لیگ قهرمانان آسیا

رسانه های عربی مدعی شده اند در صورتی که قطر به عنوان میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا معرفی نشود، ایران میزبان گروه پنجم خواهد بود.

اخبار ضد و نقیضی پیرامون انتخاب کشورهای میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مخابره می شود. پس از قرعه کشی مراسم این دوره از رقابت ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورهایی که در این بازی ها نماینده ای دارند، اطلاع داد که هر کشور می تواند میزبانی حداکثر دو گروه را برعهده بگیرد.

هر ۴ نماینده فوتبال ایران برای میزبانی گروه هایی که در آنها حضور دارند، درخواست های خود را ارسال کردند ولی از قبل مشخص بود که تیم های استقلال و فولاد (در صورت صعود به مرحله گروهی) نمی توانند میزبان گروه های خود باشند که دلیل آن نیز حضور نمایندگان عربستان در گروه های این دو تیم است و به دلیل قوانین کشور سعودی و ممنوعیت سفر به ایران، عملا نه تیم های ایرانی می توانستند میزبان این دو گروه باشند و نه تیم های عربستانی.

اما روز گذشته بخش عربی وب سایت گل در خبری ویژه مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمامی کنفدراسیون هایی که در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ای دارند، اعلام کرده است که برای تعیین میزبان هر گروه به نتیجه نرسیده است و ممکن است کشور قطر را برای دومین دوره متوالی به عنوان میزبان هر پنج گروه لیگ قهرمانان در منطقه غرب انتخاب کند.

به گفته گل، تمایل AFC برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در قطر به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط برخی کشورها در مقابله با ویروس کرونا است ولی اگر بنا به هر دلیلی کشور قطر به عنوان میزبان تمامی گروه ها انتخاب نشود، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان هر گروه را از قبل انتخاب کرده است.

بنا بر ادعای وب سایت گل، در صورتی که میزبانی هر ۵ گروه به قطر واگذار نشود، عربستان سعودی کاندیدای میزبانی گروه اول خواهد بود. گروهی که الهلال قهرمان لیگ عربستان در آن قرار گرفته و هیچ نماینده ای از ایران در گروه نخست حضور ندارد. میزبانی گروه دوم نیز قرار است به کشور امارات و باشگاه الشارجه واگذار شود. در گروه دوم تراکتور به عنوان نماینده ایران حضور دارد که در این صورت شاگردان خطیبی باید راهی امارات شوند. پاختاکور و یک تیم از میان الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق حریفان تراکتور در گروه دوم خواهند بود.

گل همچنین مدعی شده که میزبانی گروه های سوم و چهارم برای کشور قطر از پیش رزرو شده است. در گروه سوم استقلال به همراه الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق حضور دارد. میزبانی گروه چهارم نیز به کشور قطر واگذار می شود. گروهی که فولاد برای حضور در آن، باید در پلی آف به مصاف العین برود. در گروه چهارم السد، النصر و الوحدات اردن از قبل حضور دارند.

اما نکته جالب اینکه گل مدعی شده است میزبانی گروه پنجم نیز به ایران واگذار می شود. به دلیل اینکه حداکثر امکان میزبانی کشور قطر به گروه های سوم و چهارم داده شده است، دیگر تیم الریان شانس میزبانی این رقابت ها را ندارد. ظاهرا گوا هند دیگر همگروهی پرسپولیس نیز برای میزبانی این گروه اقدامی نکرده و تیم چهارم این گروه که قرار است در دیدار پلی آف میان الوحده امارات و الزورا عراق مشخص شود، شانس میزبانی ندارند پس در نتیجه دیدارهای گروه پنجم در تهران برگزار می شود.

البته باید این نکته را در نظر گرفت کشورهایی که به عنوان میزبان انتخاب شده اند برای زمانی است که AFC قصد نداشته باشد تمامی دیدارهای گروه های پنج گانه منطقه غرب را در قطر برگزار کند. از طرف دیگر، این خبر ادعای بخش عربی وب سایت گل بوده و هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص موضع قطعی و رسمی خود را اعلام نکرده است اما طی سالیان اخیر ثابت شده است که اخبار منابع غیررسمی و عربی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، در نهایت تأیید می شود.