گروه: . / سیاسی
تاریخ: 16:01 :: 2021/01/10
هاشمی در جمع خبرنگاران: صحبت‌های فائزه دل دوستداران آیت الله هاشمی و خانواده را رنجاند/ پوزش می‌طلبم

هاشمی در واکنش به صحبت‌های خواهر خود درباره ریاست جمهوری ترامپ اظهار کرد: صحبت‌های فائزه دل دوستداران آیت الله هاشمی و خانواده را رنجاند و در همین رابطه نامه ای سرگشاده نوشته و منتشر کردند و از وی خواستند به دلیل کلماتی که درباره پیروزی ترامپ گفته است از مردم ایران عذرخواهی کند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شصت سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد اظهار کرد: امروز بحث لایحه محرک اقتصادی مطرح شد.

وی ادامه داد: لایحه قبلی ۲۰ بند داشت که در لایحه جدید ده بند اضافه شده است تا مجدداً درآمد شهرداری در دوران کرونا بیشتر شود و البته این موضوع حساسیت ایجاد کرده بود و برخی از اعضا نسبت به نحوه رسیدگی به این لایحه اعتراض‌هایی داشتند.

هاشمی ادامه داد: پس از بررسی لایحه نیز  برند‌هایی را که در موردشان اعتراض وجود داشت رسیدگی کردیم. یکی ماده ۲۱ و یکی ماده ۲۵ که درباره چک‌های قدیمی است و اعتراض‌هایی وجود داشت تعداد زیادی از این چک‌ها از دهه‌های شصت هفتاد وجود داشته و پرداخت نشده است و عمدتاً روی خسارت تاخیر تادیه مواردی مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این لایحه و مجوز صدور باغ گفت: بحث باغ‌ها در این موضوع مطرح نیست بحث آن است تا با سرعت بیشتر این موضوع بررسی شود ما بر اساس قانون نمیتوانیم مجوز ساخت باغ بدهیم. مهم این است که به سرعت عمل کنیم تا بتوانیم پروانه‌ها را بهتر بگیریم.

وی در واکنش به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور مبنی بر آنکه هزار میلیارد دلار به شهرداری از سوی دولت پرداخت شده است گفت: این صحبت مربوط به فاینانس ۲ میلیارد دلاری برای تامین واگن در کلیه شهر‌ها است که یک میلیارد آن برای تهران و یک میلیارد آن برای شهر‌های دیگر بوده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به شرایط تحریم همواره شهرداری با مشکلاتی روبه‌رو بود و صحبت معاون اول درباره این واگن‌ها بود. برخی این موضوع را در زمین شهرداری می‌اندازند و می‌گویند چرا این موضوع را پیگیری نکرده است و برخی آن را گردن وزارت کشور می‌اندازد، زیرا واگن توسط وزارت کشور قرار است خریداری شود.

هاشمی ادامه داد: مشکل ما با دولت این است که اکثر مصوبات بسیار خوب آن‌ها متاسفانه به نتیجه نرسیده است و دولت می‌گوید مصوبات خود را داده‌ایم، اما شهرداری نتوانسته آن‌ها را بگیرد و همین موضوع سوء تفاهم‌هایی را به وجود آورده است که برخی این مشکلات را ناشی از ناهماهنگی در دولت یا بی عرضگی شهرداری‌ها می‌دانند.

هاشمی ادامه داد: تاکنون چهار مصوبه بسیار عالی برای اتوبوس‌ها داشته ایم که  این آخرین مصوبه کرونایی بوده و قرار شد که با تهاتر اتوبوس به تهران اضافه شود و بندی وجود دارد تا در مدت دو هفته آیین نامه ابلاغ شود، اما هنوز این اقدام انجام نشده است. اصولاً هماهنگی‌ها در دولت برای مصوبات بین بخشی بسیار ضعیف است و جسارت و سماجت برای این موضوع باید وجود داشته باشد و من از شهردار تهران می‌خواهم که سماجت خود را برای این موضوع بیشتر کند.

هاشمی در واکنش به صحبت‌های خواهر خود درباره ریاست جمهوری ترامپ اظهار کرد: صحبت‌های فائزه دل دوستداران آیت الله هاشمی و خانواده را رنجاند و در همین رابطه نامه ای سرگشاده نوشته و منتشر کردند و از او خواستیم به دلیل کلماتی که درباره پیروزی ترامپ گفته است از مردم ایران عذرخواهی کند چراکه ترامپ برای کشور ما چیزی جز ترور تهدید بدعهدی و توهین نداشت و برای چنین شخصی نباید این حرف‌ها زده شود شاید او به دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد شده ناراحت بوده و این موضوع را مطرح کرده است، اما صحبت او  نه مورد تائید خانواده و نه مورد تایید حزب کارگزاران است و من از سمت خانواده در این رابطه پوزش می‌طلبم.