تاریخ: 23:56 :: 2020/12/06
ترامپ دچار افسردگی شدید شده است

روزنامه آمریکایی به نقل از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد، در روزهای پس از انتخابات و اعلام غیررسمی پیروزی بایدن، ترامپ گاهی دچار افسردگی شده و جز رسیدگی به ادعاهای انتخاباتی‌اش، کار دیگری نمی‌کند.

«دونالد ترامپ» گاهی اوقات افسرده به نظر می‌رسد و از انجام وظایف رسمی خود در حالی که مشغول ادعاهای انتخاباتی خود است، سر باز می‌زند.

ادعاهایی که به نوشته «نیویورک تایمز»، دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات آن‌ها ارائه نکرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مشاوران ترامپ گزارش داد در حالی که رئیس‌جمهور همچنان بعد از گذشت بیش از یک ماه از انتخابات ادعا می‌کند این انتخابات از وی دزدیده شده، دچار نوسان خلقی و افسردگی مقطعی شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، وی بحران سلامتی و اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا در آمریکا را نادیده می‌گیرد و برنامه جلسات عمومی خود را که ارتباطی با تلاش‌هایشان برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا ندارد، حذف می‌کند.

بنابر این گزارش، ترامپ در حالی در توییتر مشغول انتشار ادعاهایش درباره تقلب گسترده در انتخابات است که همه‌گیری کرونا در حال تاخ و تاز در این کشور است. چهارشنبه گذشته بالاترین میزان فوتی این بیماری با رقم دو هزار و ۸۰۴ نفر در یک شبانه‌روز به ثبت رسید. این رقم معادل تعداد آمریکایی‌هایی است که در حوادث ۱۱ سپتامبر جان خود را از دست دادند.

اقتصاد آمریکا هم در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و کنگره به دنبال تصویب بسته کمکی دوم است. با این حال، ترامپ در نخستین تجمع بعد از شکست در انتخابات، روز شنبه در ایالت جورجیا به ادعاهای انتخاباتی پرداخت و از جمهوری‌خواهان خواست در انتخابات مهم ماه ژانویه جورجیا که تکلیف اکثریت سنا را مشخص می‌کند، حاضر شوند.

کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش روزنامه نیویورک تایمز نشده است.