تاریخ: 15:52 :: 2020/10/31
ائتلاف آقای میم الف و میم میم

فوتبال برتر که ماه ها با اجرای سولو محمدحسین میثاقی روی آنتن شبکه سه می رفت قرار است از این پس یک مجری دیگر هم داشته باشد.

محمدرضا احمدی قرار است به اجرای برنامه فوتبال برتر اضافه شود. احمدی پیش از این یکی از مجریان  برنامه فوتبال برتر بود اما ماه ها بود که میثاقی به تنهایی برنامه های دوشنبه های فوتبال برتر و همچنین برنامه هایی که همزمان با پخش زنده مسابقات فوتبال باشگاهی وجود داشت را اجرا می کرد. حالا اما خبر می رسد که محمدرضا احمدی قرار است به پخش زنده برنامه “فوتبال برتر” در روزهای مسابقات لیگ اضافه شده و بخشی از اجرای برنامه را به عهده داشته باشد.

جدال دهه شصتی ها در تلویزیون
عادل فردوسی پور از نسل دهه پنجاهی هایی بود که با افکار و دانش تازه پا به تلویزیون گذاشتند اما تغییرات مدیریتی و فکری در سازمان حالا عرصه را برای رقابت دهه های شصتی هایی باز کرده که آرام آرام دارند جای قدیمی هایی مثل عادل، خیابان، مزدک و دیگران را می گیرند.

محمدحسین میثاقی و احمدرضا احمدی به این نسل تعلق دارند که قرار است یکی از پربیننده ترین برنامه های ورزشی حال حاضر تلویزیون را با یکدیگر اجرا کند. جالب اینجا است که رئیس شبکه ۳ سیما ، علی فروغی هم متولد دهه شصت است و می توان گفت در عصر حکمرانی دهه شصتی های تلویزیون به سر می بریم.

میثاقی از اوایل فصل ۹۷/۹۸ و بعد از چند سال کار در برنامه های مختلف به عنوان مجری برنامه “فوتبال برتر” فعالیتش را آغاز کرد. البته که او تنها مجری نبود چرا که محمدرضا احمدی که از جام جهانی ۲۰۱۴ به عنوان یکی از گزارشگران ثابت مسابقات فوتبال تلویزیون نامش مطرح شد نیز به جمع  مجریان برنامه اضافه شد.

پیش از این دو پیمان یوسفی، مزدک میرزایی، جواد خیابانی و محمدسیانکی نیز اجرای “فوتبال برتر” را انجام داده بودند اما از فروردین سال ۹۸ که برنامه “نود” عادل فردوسی پور تعطیل شد ، فوتبال برتر شکل متفاوت تری به خود گرفت و محمدحسین میثاقی به عنوان مجری و گرداننده برنامه دوشنبه کارش را ادامه داد.

حالا بعد از گذشت یک سال و هشت ماه از آن زمان خبر می رسد که میثاقی فقط برنامه های دوشنبه را تنهایی اجرا خواهد کرد و روزهای دیگری که فوتبال برتر همزمان به پخش زنده مسابقات باشگاهی فوتبال ایران روی آنتن شبکه سه می رود ، نیز محمدرضا احمدی مجری است  و یا شاهد اجرای دو نفره میثاقی و احمدی همراه خواهیم بود.

 

میثاقی و احمدی در سال های اخیر در برنامه های مختلفی چون فوتبال برتر، ویژه برنامه های جام جهانی ، آقای گزارشگر و …همکاری کرده اند و قرار است از ابتدای لیگ بیستم این همکاری بار دیگر در فوتبال برتر ادامه پیدا کند

 

میثاقی در این ماه های فعالیت مستمرش در فوتبال برتر ، دوشنبه ها برنامه ای با رویکرد انتقادی داشت اما این روحیه اجرایش در دیگر روزهای پخش برنامه هم وجود داشت. حضور محمدرضا احمدی می تواند تغییراتی را در سبک اجرای برنامه در روزهایی که فوتبال برتر مسابقات باشگاهی ایران را به شکل زنده پخش می کند به وجود بیاورد. احمدی در این سال ها بیشتر به عنوان یک گزارشگر نامش مطرح بوده ضمن اینکه در اجرا بیشتر در برنامه هایی مثل گزارش ورزشی یا ویژه برنامه های جام جهانی فعالیت کرده است که برنامه هایی بی حاشیه بوده اند. او اصولا از آن مجری هایی نیست که بخواهد برنامه ای چالشی و پرحاشیه را  بگرداند وهمین موضوع به نوعی نشان می دهد که تهیه کنندگان فوتبال برتر به دنبال تغییراتی در سبک و سیاق برنامه در روزهای پخش مسابقات هستند.

باید دید  با حضور احمدی از ابتدای لیگ بیستم به عنوان یکی از دو مجری اصلی برنامه چه تغییراتی در ساختار این برنامه به وجود خواهد آمد اما هرچه هست به نظر فوتبال برتر نسبت به فصل گذشته تغییراتی در نگاه و رویکردش نسبت به اجرا خواهد داشت.