واکنش های فضای مجازی به درخشش پسر بوشهری
تاریخ: 18:32 :: 2020/09/20
طارمی حتی در فوتبالدستی هم پنالتی می گیرد!

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو توانست در نخستین دقایق حضورش در ترکیب این تیم، یک پنالتی برای تیمش کسب کند.

با آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر پرتغال، تیم پورتو در نخستین دیدار خود موفق شد در ورزشگاه دراگو با نتیجه ۳ بر یک از سد براگا عبور کند. در این دیدار مهدی طارمی بازیکن جدید پورتو درخشان ظاهر شد.

ستاره ایرانی پورتو و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پرتغال تنها یک دقیقه پس از حضور در زمین، نفوذ تند و تیزی از جناح راست زمین داشت که پس از ورود به محوطه جریمه براگا با خطای تورمنا، مدافع برزیلی حریف سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

الکس تلیس مدافع برزیلی پورتو پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را برخلاف جهت حرکت متئوس سنگربان براگا وارد دروازه این تیم کرد تا پورتو این دیدار را با نتیجه ۳ بر یک برنده شود.

طارمی که در نخستین دیدار رسمی اش برای پورتو درخشان ظاهر شد، در فصل گذشته نیز موفق شده بود ۷ بار برای تیم قبلی اش یعنی ریوه آ پنالتی بگیرد و در این زمینه در فصل گذشته لیگ پرتغال رکورددار شد.
اما درخشش طارمی در این بازی باعث بازتاب و واکنش های هواداران و کاربران فوتبال در فضای مجازی شد که زیر به برخی از آنها می پردازیم.
کاربری از پورتیمائو پرتغال نوشته است: البته طارمی به دنبال گرفتن پنالتی بود، این بهترین کار بود زیرا او در آن قسمت از زمین تنها بود. اما نیازی به غواصی (دایو یا تمارض) در استخرنداشت، حتی کمبود آن وجود داشت (طارمی پیاز داغ آن را می توانست بیشتر کند). ظاهراً طارمی مدافعان حریفان را بسیار عصبانی خواهد کرد.

 

کاربری به نام کارلا نوشته است: به حرکت توپ و حرکت بدنی که طارمی برای فریب مدافع انجام می دهد توجه کنید. بسیار هوشمندانه است.

کاربر دیگری از لیسبون در این باره نوشته است: مارگا (دیگر مهاجم پورتو) ۹۰ دقیقه بازی کرد و من حتی نمی دانم چه کاری انجام داد. طارمی ۷ دقیقه بازی کرد و تأثیر بیشتری در بازی داشت، تمام.

کاربر دیگری که عکسی از طارمی را برای پروفایل حساب کاربریش انتخاب کرده نوشته است: مهدی طارمی وارد زمین شد و فقط در ۱ دقیقه یک پنالتی گرفت. طارمی پس از اولین لمس توپ، یک پنالتی را به دست می آورد.

یک کابری نوشته است: هر توئیتی که در مورد طارمی ارسال می کنم، ایرانی ها آن را لایک می کنند و این خنده دار است.

یک کاربر از ستوبال پرتغال با نقل قول گرفتن از یک پیج هوادارای پورتو که با عصبانیت در توئیتی نوشته است «طارمی را به زمین بیاورید!!!»، گفته است: این واکنش من و دوستانم است زمانیکه طارمی را در یازده بازیکن اصلی فوتبال فانتزی خود قرار داده ایم.

یک صفحه هوادارای نیز نوشته است: من فکر می کنم که طارمی در نهایت در ترکیب ۴-۳-۳ ثابت بازی خواهد کرد یا نهایتا در سیستم ۴-۴-۲ در کنار مارگا (دیگر مهاجم پورتو) بازی خواهد کرد. طارمی علاوه بر اینکه در عمق خوب حرکت میکند، در سرعت بخشیدن به حملات به همان اندازه قوی است (برای مثال حرکتی که پنالتی را به دست آورد)، او نتیجه حملات را بهتر می کند و تکنیک بیشتری دارد.

یک کاربر از کیپ ورد در توئیتی فان و شوخی با قرار دادن عکسی از طارمی و موسی مارگا دو مهاجم پورتو که در حال صحبت با یکدیگر هستند یک دیالوگ از قول آنها نوشته است. این کاربر توئیت کرده است: «طارمی: بازی بعدی، من به در ترکیب اصلی خواهم بود و بازی را از ابتدا شروع می کنم.

مارگا: اما اگر سرمربی من را ترجیح دهد (و در ترکیب اصلی بودم)، من مقصر نیستم.»

 

کاربر دیگری نوشته است: ۹ دقیقه برای طارمی کافی بود تا نشان دهد بیشتر از زدن یک گل ارزش دارد.

 

کاربری با تعریف از طارمی و موسی مارگا مهاجمین پورتو نوشته است: طارمی و مارگا هیچ تفاوتی با هم ندارند، آنها هر دو “کارشناس و متخصص” پنالتی هستند.

 

یک صفحه هوادارای پورتو نیز پس از درخشش طارمی از این بازیکن تمجید کرده و نوشته است: اولین لمس طارمی و او یک پنالتی را برای پورتو دست می آورد. کاربری نیز یک پاسخ به این توئیت داده و نوشته است: تاثیر طارمی در ۵ دقیقه بیشتر از ۳ سال حضور موسی مارگا بود.

 

کاربری به نام ویتور با مقایسه طارمی و موسی مارگا مهاجم فرانسوی الاصل تیم ملی مالی نیز نوشته است: مارگا ۹۰ دقیقه یک پنالتی، طارمی ۵ دقیقه یک پنالتی

 

اما درخشش طارمی در میان کاربران ایرانی نیز بازتاب داشت. با هم توئیت هایی پیرامون پنالتی ای که طارمی در مقابل براگا گرفت را مرور می کنیم:

بهرام: اگر طارمی در گرفتن پنالتی مثل فصل قبل موفق باشد، بعنوان یک بازیکن شاخص در فوتبال اروپا مطرح خواهد شد. کارلوس کارواخال سرمربی براگا:«او معمولا در چنین شرایطی ابتدا سرعتش را کم کرده و سپس سرعت می گیرد و در این لحظه برخورد اتفاق می افتد»

پوچامیر: دیشب طارمی دودیقه بعد ورودش به زمین پنالتی گرفته. به امید حق علیه باطل ایشالا پورتو و بارسا میفتن تو یه گروه، پیکه مارو تا صبح بخندونه.

قائم مقام: اگه علی علیزاده تو ۳ فصل باعث شد هر تیمی تو لیگ ایران یه اوت انداز استخدام کنه، مهدی طارمی تو یه فصل کل فوتبال اروپارو نابود میکنه :))) سلطان بلامنازع پنالتی گرفتن.

بانگ بوف: یعنی با توجه به زمان تعویض طارمی و اعلام پنالتی فقط داور چهارم ممکنه روش خطا کرده باشه.

محسن تیزی: طارمی تو دو دقیقه اول بازیش برای پورتو پنالتی گرفته. این بشر حتی اگر فوتبال دستی هم بازی کنه توش پنالتی میگیره!

مسعود: چقدر این مهدی طارمی مهاجم خوبیه انصافا، استعداد و توانایی‌هاش در حد بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایرانه و قطعا با اختلاف بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال ایرانه. دیشب دقیقه ۸۷ اومد تو زمین و از یک موقعیت مرده برای تیمش پنالتی گرفت.

بهنام: بهترین تاکتیک واسه مهار طارمی اینه که هیچ مدافعی نزدیکش نشه این‌طور ۲ درصد احتمال گلزنیش وجود داره ولی اگه بهش نزدیک شن احتمال ۹۸ درصد پنالتی رو میگیره بزرگوار.

فرهام: این ابتکار طارمی تو پنالتی گرفتن را باید ثبت ملیش کنیم، توی همه قاره هام که امتحانش و پس داده، پس فردا این پرتغالیا نیان بگن واسه ماس.

جنیوس: منچستر اگه الان طارمی رو خریده بود ۳-۱ نمیباخت (کنایه به پنالتی های زیادی که برای منچستر در فصل گذشته گرفته شده)

لئونل: منچستر اگه طارمی رو بگیره برونو فرناندز به نیم فصل نکشیده آقای گلیش قطعی میشه

سجادینو: تنها جایی طارمی پنالتی نگرفته زمین چمن شهر ماست اونم چون تاحالا نیومده

علیرضا: نمیشد ی دونه از این پنالتیا بازی ایران-پرتغال میگرفتی آقای طارمی؟

متینسنسیو: رونالدو و برونو فرناندز اگه طارمی هم تیمیشون بود میتونستن رکورد ۹۱ گل مسی رو بکشونن

 

برچسب ها: ,