تاریخ: 17:24 :: 2020/07/25
مالک عربستانی و حذف علیپور از لیست آلمریا!

یک منبع نزدیک به باشگاه آلمریا به ورزش سه گفت که ترکی الشیخ بعد از خرید این باشگاه، مانع از انتقال مهاجم تیم پرسپولیس به این تیم شد.

در خردادماه سال ۹۸ خبر انتقال علی علیپور مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به لیگ اسپانیا و باشگاه آلمریا منتشر شد. این خبر با تایید باشگاه پرسپولیس از پیشنهاد این باشگاه و سپس علاقه علیپور به حضور در لیگ های اروپایی شکل جدی به خوب گرفت اما در تیرماه باشگاه پرسپولیس به دلیل اینکه آلمریا در موعد مقرر مبلغ مورد نظر این باشگاه (۷۰۰هزاردلار) برای آزادسازی علیپور را واریز نکرد این انتقال را منتفی دانستند.

حالا اما اخبار تازه ای از موضوع این انتقال به دست ورزش سه رسیده که حاکی است ترکی الشیخ، رئیس سازمان اوقات فراغت عربستان سعودی، نقش اصلی را انجام نشدن این انتقال ایفا کرده است.

در تابستان همان سال و چند روز بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد علیپور ماندنی شده است این خبر در رسانه های جهانی منتشر شد که ترکی الشیخ باشگاه آلمریا را خریده است . الشیخ در زمانی که آخرین مراحل خرید این باشگاه را طی می کرده است وقتی می فهمد که نام یک بازیکن ایرانی در لیست باشگاه است خواهان کنار گذاشتن او از لیست خرید می شود. الشیخ در یکی از اولین اقداماتش محمد الاسی مصری را به عنوان مدیرورزشی باشگاه منصوب کرد تا برخی امور از جمله خارج کردن نام علیپور از لیست این باشگاه را انجام بدهد.

این مرد اهل سعودی ۳۸ ساله عربستان قبل از خرید آلمریا به قصد داشت باشگاه آمیان فرانسه که سامان قدوس در آن توپ می زند را بخرد اما به خاطر حواشی و مشکلاتی که کارنامه او داشت فرانسوی ها اجازه این کار را ندادند و می توان گفت ملی پوش ایرانی آمیان از این نظر خوش شانس بود. هرچند او با ۲۰ میلیون یورو و قبول پرداخت بدهی های ۷ میلیون یورویی باشگاه آلمریا توانست مسئولان باشگاه اسپانیایی را برای فروش این باشگاه اغوا کند.

او که عنوان مشاورسلطتنی دربار عربستان هم فعالیت می‌کند، در کنفرانس بین المللی سال ۲۰۱۷ در دبی به عنوان شخصیت برتر ورزشی کشورهای عرب انتخاب شد .  او چه پیش و چه پس از حضورش به عنوان مالک آلمریا نیز حواشی زیادی را همراه آورده است. با انتشار عکس هایی از خودش در کنار ستاره های فوتبال جهان مثل لیونل مسی، زین الدین زیدان ، مورینیو و… تا اینکه برای کم کردن هزینه های باشگاه بازیکنان آلمریا را تحت فشار گذاشت تا به لیگ فوتبال امارات بروند.

در اسپانیا نیز درمورد حرف های زیادی به گوش می رسد مثل این موضوع که با عنوان معرفی فوتبال عربستان به رسانه های اسپانیایی ، خبرنگاران رسانه های این کشور را به عربستان برده و با ریخت و پاش های معروفش به نوعی مانع از انتقادهای آن ها می شود و گفته می شود که به همین دلیل است که اصولا از زمان حضور ترکی الشیخ رسانه های اسپانیایی انتقادات خیلی کمی نسبت به آلمریا داشته اند.

او برای اینکه بتواند در آلمریا که شهری با افکار محافظه کارانه است، نظر طرفداران را جلب کند در مسابقات این تیم جوایز بزرگی مثل اتومبیل های گرانقیمت را به قرعه کشی می گذارد.

آلمریا در این فصل از رقابت های لالیگا ۲، به مقام چهارم رسید.