تاریخ: 12:52 :: 2020/07/01
آخرین آمار فوتی و مصدومان حریق کلینیک سینا اطهر / علت انفجار در دست بررسی

کتر پیمان صابریان در نشستی ویدئوکنفرانسی در استودیو سلامت وزارت بهداشت درباره حادثه حریق شب گذشته کلینیک سینا اطهر گفت: در اورژانس تهران به محض اینکه از انفجار مطلع شدیم بلافاصله تیم‌های عملیاتی در صحنه حاضر شدند. دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند. در مجموع ۱۸ تیم عملیات ویژه اورژانس علاوه بر اینکه صحنه را برای ارایه خدمات ایمن کردند، از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.

رییس اورژانس تهران با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان و فوتی‌ها حادثه حریق کلینیک سینا اطهر، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

دکتر پیمان صابریان در نشستی ویدئوکنفرانسی در استودیو سلامت وزارت بهداشت درباره حادثه حریق شب گذشته کلینیک سینا اطهر گفت: در اورژانس تهران به محض اینکه از انفجار مطلع شدیم بلافاصله تیم‌های عملیاتی در صحنه حاضر شدند. دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند. در مجموع ۱۸ تیم عملیات ویژه اورژانس علاوه بر اینکه صحنه را برای ارایه خدمات ایمن کردند، از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.

وی گفت: متاسفانه ۱۸ نفر در صحنه حادثه جان باختند. یک نفر نیز در حین سی پی آر در بیمارستان جان خود را از دست داد. ۱۵ مصدوم سرپایی نیز خدمات سرپایی و در صحنه را دریافت کردند و ترخیص شدند. ۹ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند که طی پیگیری‌ها حال تمام این ۹ نفر در شرایط پایدار و مناسبی است.

رییس اورژانس تهران ادامه داد: علت این حادثه در دست بررسی است و باید نتیجه کارشناسی اعلام شود. این ساختمان یک مرکز درمانی و دی کلینیکی بوده که خدمات تصویربرداری، آزمایشگاه و خدمات جراحی محدود ارایه می‌کرده و متاسفانه دچار انفجار و حریق شد.

وی گفت: خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشانی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد.

صابریان ادامه داد: در حادثه شب گذشته، اغلب افرادی که دچار حادثه شدند افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.

رییس اورژانس تهران درباره ایمنی مراکز درمانی و توصیه اورژانس در این زمینه، گفت: درخواست ما همواره این بوده که در ساخت ساختمان‌ها و ارایه مجوزهای درمانی به مراکز درمانی و تصویربرداری در سطح کشور، از نظر ایمنی و اینکه بتوانیم خدمات خوبی به آن لوکیشن ارایه کنیم، از ما نظرسنجی شود اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است. ما با افزایش تعداد پایگاه‌ها در تهران تلاش می‌کنیم که بتوانیم خدمات را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر ارایه کنیم اما به هر حال خیلی از ساختمان‌ها در شهر تهران از نظر ایمنی شرایط لازم را ندارند و همین موضوع باعث می‌شود این حوادث بیشتر باشد و ما هم در ارایه خدمات با مشکل ارایه شویم.