تاریخ: 16:47 :: 2020/06/27
عرضه سنگین ۷۱میلیون‌دلاری در بازار/ دلار ۱۸هزار و ۴۵۰تومانی خریدار ندارد

اطلاعات دریافتی بیانگر آن است که علاوه بر عرضه 71 میلیون دلاری روز جاری، بازارساز از روز سه‌شنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته بیش از 180 میلیون دلار در بازار عرضه داشته است.

درحالی بازارساز امروز عرضه سنگین ۷۱میلیون‌دلاری در بازار با نرخ ۱۸هزار و ۴۵۰ تومان داشت که فقط ۱.۵میلیون دلار آن معامله شد.

امروز علاوه بر عرضه ارز در صرافی‌های منتخب، بازارساز نیز  عرضه سنگین حدود ۷۱ میلیون دلاری با نرخ ۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان داشت که تاکنون حدود ۱/۵میلیون دلار آن معامله شده است.

اطلاعات دریافتی بیانگر آن است که علاوه بر عرضه ۷۱ میلیون دلاری روز جاری، بازارساز از روز سه‌شنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته بیش از ۱۸۰ میلیون دلار در بازار عرضه داشته است.

بعد از ثبت رکوردهای بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد.

حضور پرقدرت بازارساز و با عرضه سنگین ارز موجب سقوط نرخ ارز ظرف ۳ روز در بازار و بازگشت دلار از کانال ۲۰ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان شد.

صرافی‌ها و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌های ارز از سوی بازارساز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

نکته مهم در بازار ارز این است که در روزهای اخیر خریداری در بازار وجود نداشته و تعداد فروشنده‌ها بسیار بیشتر از خریداران است؛ تشدید نوسانات و ورود بازارساز به بازار موجب شده فروشنده‌ها بیشتر شوند.

گفتنی است، قیمت دلار برای فروش هم‌اکنون در بازار متشکل ارزی ۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان و صرافی‌های بانکی ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است.

برچسب ها: , ,