تاریخ: 16:35 :: 2020/06/27
الحاق سیستم‌های غافلگیرانه به سازمان رزم سپاه در آینده نزدیک

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن چیزی که بیگانگان در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی مطرح می‌کنند، اثری در قدرت دفاعی ما ندارد و در آینده نزدیک شاهد ورود سیستم‌های غافلگیرانه خواهیم بود.

سرلشکر سلامی فرمانده کل پاسداران انقلاب اسلامی سپاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مرکز جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران گفت: ما در تحریم تسلیحاتی جهانی هستیم؛ از یک طرف تحریم‌های تسلیحاتی وجود دارد و از سوی دیگر آمریکا و متحدانش جزو تهدیدات ما هستند.

وی افزود: با وجود اینْ تحریم تسلیحاتی فرصتی را برای دانشمندان اسلامی به وجود آورد تا نیازهای دفاعی را با تکیه بر توان بومی تهیه کنند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: آن‌چیزی که امروز دیدیم، تنوع خوبی از تسلیحات زمینی بود. متخصصان نیروی زمینی جهت‌گیری خوبی در پیش گرفته‌اند. این جهت‌گیری تمامی سامانه‌های رزم زمینی مورد نیاز را پوشش می‌دهد.

وی تأکید کرد: نکته مهم استفاده از تجهیزات برترساز است که نیروی زمینی را برای یک جنگ تمیز آماده می‌سازد، هم در بعد تخریب کار شده، هم در دقت‌افزایی، کوچک‌سازی و هم بی‌خدمه‌سازی سلاح‌ها.

سرلشکر سلامی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که صورت گرفته علاوه بر اینکه تمرکز فرمانده نیرو بر تقویت این مرکز است، رابطه خوبی بین جهاد خودکفایی و هسته‌های رشد و دانش‌بنیان ایجاد شده است. این موضوع باعث شده در ساخت هیچ یک از سیستم‌های سلاح زمینی به خارج نیاز نداشته باشیم. این چیزی که بیگانگان در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی مطرح می‌کنند، اثری در قدرت دفاعی ما ندارد و در آینده نزدیک شاهد ورود سیستم‌های غافلگیرانه خواهیم بود.