گروه: . / علمی / جهان
تاریخ: 10:06 :: 2020/03/15
نانوذراتی که بدن را فریب می‌دهند

به گزارش ساینس‌نیوز،پژوهشگران "دانشگاه پیتسبرگ" (University of Pittsburgh) آمریکا با الهام از روش حمله سلول‌های سرطانی به سیستم ایمنی، نانوذراتی را مهندسی کرده‌اند که می‌توانند بدن را فریب دهند تا بافت پیوند زده شده را به عنوان بافت خود بپذیرد.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نانوذرات مهندسی شده‌ای را ابداع کردند که می‌توانند بدن را برای پذیرش بافت جدید فریب دهند.

به گزارش ساینس‌نیوز،پژوهشگران “دانشگاه پیتسبرگ” (University of Pittsburgh) آمریکا با الهام از روش حمله سلول‌های سرطانی به سیستم ایمنی، نانوذراتی را مهندسی کرده‌اند که می‌توانند بدن را فریب دهند تا بافت پیوند زده شده را به عنوان بافت خود بپذیرد.

پژوهشگران، موش‌ها را با این نانوذرات درمان کردند تا بتوانند علاوه بر سالم نگه داشتن سیستم ایمنی، بافت جدیدی را به بدن آنها پیوند بزنند.

دکتر “ویلیام کپلر” (William Kepler)، استاد دانشگاه پیتسبرگ و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما در این بررسی، راهبردی را که یکی از بدترین دشمنان انسان برای حمله به سیستم ایمنی او مورد استفاده قرار می‌دهند، به کار بردیم تا بدن را برای پذیرش پیوند فریب دهیم.

مزیت این روش جدید نسبت به درمان مبتنی بر سلول که در حال حاضر در آزمایش‌های بالینی به سر می‌برد، این است که بسیار ساده‌تر انجام می‌شود.

دکتر ‌”جیمز فیشر” (James Fisher)، از پژوهشگران دانشگاه پیتسبرگ و نویسنده این پروژه گفت: ما به جای خارج کردن سلول‌ها از بدن انسان، پرورش آنها در آزمایشگاه و تزریق دوباره آنها به بدن، کار خود را در قالب یک سیستم مهندسی شده برای بافت پیوندی انجام دادیم.

پژوهشگران در این پروژه نشان دادند که نانوذرات مهندسی شده می‌توانند سیستم ایمنی را برای پذیرش بافت پیوندی آموزش دهند.

دکتر “استفان بالمرت” (Stephen Balmert)، پژوهشگر دانشگاه پیتسبرگ گفت: ما سعی داریم سیستم ایمنی را برای تحمل کردن بافت پیوندی و عدم سرکوب آن آموزش دهیم.

این پژوهش، در مجله Science” Advances” به چاپ رسید.