تاریخ: 11:51 :: 2020/03/02
هواشناسی ایران ۹۸/۱۲/۱۲/ ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه به کشور

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران طی امروز و فردا در برخی استان‌های کشور و ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ امروز برای دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، سواحل شمالی و بخش‌هایی از مرکز بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا اواخر وقت برای دامنه‌های شرقی البرز و خراسان‌های رضوی و شمالی بارش پیش‌بینی می‌شود. همزمان از میزان بارش‌های شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی کاسته خواهد شد.

وی با بیان این‌که فردا سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد، افزود: روز چهارشنبه بارش‌ها به شمال شرق محدود و اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که دمای هوا امروز در نیمه شمالی ۵ تا ۷ درجه کاسته می‌شود، تصریح کرد: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر جمعه از سمت شمال غرب و غرب وارد می‌شود و به‌تدریج دامنه‌های زاگرس و البرز را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش تسنیم، برای تهران امروز آسمان نیمه‌ابری گاهی وزش باد ۲۰ تا ۳۲ کیلومتری، در مناطق شمالی بارش به‌صورت برف و احتمال رعدوبرق نیز وجود دارد.