تاریخ: 10:56 :: 2020/02/02
اشتباه عجیب فدراسیون در مذاکره با امیر قلعه نویی ؛ آیا ماجرای لوپتگی را می‌دانید؟

فدراسیون فوتبال برای جذب قلعه نویی باید با باشگاه سپاهان مذاکره می کرد

در فاصله ۲ روز تا اولین بازی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۶ روسیه، فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت لوپتگی را برگرداند و این کار را هم انجام داد. در حالی که خیلی‌ها متعجب ماندند این چه تصمیمی است و آیا می‌شود تیمی مربی اش را چند روز پیش از جام جهانی برکنار کند؟ فدراسیون فوتبال اسپانیا بهای از دست دادن نتیجه را به خاطر رعایت اصول پذیرفت و لوپتگی را به بهانه مذاکره با رئال کنار زد! وساطت بازیکنان بزرگ و کاپیتان‌ها را هم قبول نکرد…
حالا این ماجرا را مقایسه کنید با جریان حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی. سرمربی تیم سپاهان در کنفرانس خبری پیش از بازی با فولاد گفت سپاهان باید خوشحال باشد که مربی اش گزینه مربیگری تیم ملی است و البته گفت گزینه اول و دوم و سومش سپاهان است! بله حق با امیر قلعه‌نویی است و سپاهان باید از این اتفاق خرسند باشد، اما اصول حرفه‌ای می‌گوید فدراسیون فوتبال برای در اختیار گرفتن امیر قلعه‌نویی باید با باشگاه سپاهان مذاکره می‌کرد نه مربی، چون امیر قلعه‌نویی تحت قرارداد باشگاه سپاهان است.
فدراسیون فوتبال همواره همه تیم‌های باشگاهی را به رعایت اصول حرفه‌ای ترغیب می‌کند، اما اکنون خود در مقام عمل راهی را می‌رود که نقض قوانین حرفه‌ای است.
تابش مدیر‌عامل باشگاه سپاهان در این باره می‌گوید:

«الان استنباط همه این است که این ارتباط برقرار شده و در برنامه زنده تلویزیونی هم مجری به این مسئله اشاره کرد. یحیی گل‌محمدی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی سه گزینه هدایت تیم ملی بودند. با توجه به اینکه گل‌محمدی به پرسپولیس رفت حضور او در تیم ملی منتفی شد. علی دایی یک مربی آزاد محسوب می‌شود که تحت قرارداد باشگاهی نیست، اما امیر قلعه‌نویی مربی سپاهان و تحت قرارداد این باشگاه تا پایان فصل است. انتظار من این بود که قبل از عنوان کردن این موضوع با باشگاه سپاهان صحبت می‌شد. سخنگوی فدراسیون هنوز اعلام می‌کند روی دو گزینه داخلی بحث داریم و به این ترتیب استنباط مردم و هواداران ما این است که برنامه امیر قلعه‌نویی تمام شده است. مجری برنامه زنده تلویزیونی هم گفت ما فکر می‌کنیم کار امیر قلعه‌نویی تمام شده و حتی فرزاد مجیدی هم در برنامه زنده تلویزیونی سرمربیگری تیم ملی را به قلعه‌نویی تبریک گفت که من از این مسئله واقعاً تعجب می‌کنم. فدراسیون قبل از هر تماسی و هر صحبتی با هر کس یا هر جایی، با باشگاه سپاهان باید تماس می‌گرفت.»

و یک موضوع پیش پا افتاده را تکرار می‌کنیم؛ امیر قلعه‌نویی تحت قرارداد باشگاه سپاهان است و فدراسیون فوتبال برای همکاری با او باید با باشگاه سپاهان مذاکره کند. این یک اصل ابتدایی در فوتبال است.

خبرورزشی