تاریخ: 11:35 :: 2019/09/14
وزارت کشور عربستان «عملیات پهپادی» علیه تأسیسات نفتی آرامکو را تأیید کرد

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی تأیید کرد، آتش‌سوزی صبح امروز در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده است.

وزارت کشور عربستان تأیید کرد، آتش‌سوزی امروز (شنبه) در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، «منصور الترکی» سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد: در ساعت چهار صبح امروز (شنبه/ به وقت محلی) تیم‌های امنیت صنعتی شرکت آرامکو (برای خاموش کردن) دو آتش‌سوزی در دو کارخانه شرکت در استان «بقیق» و «هجره خریص» وارد عمل شدند. این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار دادن (این شرکت) با پهپاد بوده است؛ جلوی آتش و افزایش گستره آن گرفته شده و تیم‌های تحقیقاتی مربوطه وارد عمل شده‌اند.

وی درباره اینکه این عملیات پهپادی توسط چه طرفی انجام شده ، توضیح نداد.

در لحظات اولیه آتش‌سوزی تأسیسات مذکور، شبکه العربیه در گزارشی از نامشخص بودن علت آن خبر داد اما برخی گمانه‌زنی‌های غیررسمی احتمال حمله پهپادی را مطرح کرده بودند.

شبکه «المسیره» اعلام کرد، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعت‌های آینده بیانیه‌ای مهم درباره جزئیات عملیات بزرگ پهپادی در عمق عربستان سعودی قرائت می‌کند.

در مردادماه گذشته نیز، یگان پهپادی ارتش یمن با ده فروند پهپاد تهاجمی مراکز حساس نفتی و پالایشگاه‌های دولت سعودی را در جنوب شرق این کشور و در نزدیکی مرز امارات هدف قرار داده بود.

در آن زمان یحیی سریع اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی، تأسیسات نفتی آرامکو را در نزدیکی مرز امارات هدف قرار داده و این عملیات در چارچوپ عملیات «بازدارنده شماره یک» است