تاریخ: 9:19 :: 2019/09/03
خط و نشان‌های جدید حسن نصرالله برای اسرائیل

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که روز گذشته به برکت وجود مجاهدان، دستاوردهای زیادی کسب و معادلات بازدارنده علیه دشمن تثبیت شد.

 به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین, دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در سومین شب ماه محرم با اشاره به عملیات روز گذشته مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه اویویم گفت: روز گذشته به برکت وجود مجاهدان, دستاوردهای زیادی کسب و معادلات بازدارنده علیه دشمن تثبیت شد.

به دشمن گفتیم منتظر ما باش و این از فاکتورهای قدرت مقاومت است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نخستین پهپاد دشمن در حریم هوایی ضاحیه جنوبی بیروت سرنگون شد و موفق نشد مأموریت خود را به انجام برساند و پهپاد دوم نیز در محقق ساختن هدف خود ناکام ماند. پاسخ ما به این تجاوز دشمن در دو بخش صورت گرفت, نخست پاسخ میدانی و در مرزها با فلسطین اشغالی و دوم عملیات مربوط به پهپادها. ما اعلام کردیم به این تجاوز پاسخ خواهیم داد و به دشمن گفتیم منتظر ما باش و این از فاکتورهای قدرت مقاومت است.

عملیات روز گذشته به منزله مجازات دشمن بود

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تحولاتی که از روز سخنرانی من در شب اول محرم در زمینه لزوم پاسخ به دشمن تا کنون شاهد آن بودیم و هستیم, مجازات برای دشمن بود. دشمن مرزها را خالی کرد و ما هیچ یک از نظامیان یا تجهیزات نظامی آن را در امتداد مرزها مشاهده نمی کردیم. ما به دشمن گفتیم منتظر باشید اما آنها اقدامات بیشتری انجام دادند و فرار کردند. دشمن مواضع و مقرهای خود را در مرزها خالی کرد و به علاوه, همه فعالیت هایش تا ۷ کیلومتری عمق سرزمین های اشغالی تعطیل شد.

وی افزود: از رسانه ها و خبرنگاران میدانی که روز گذشته زندگی خود را به خاطر نقل و ارسال تحولات میدانی به خطر انداختند, تقدیر و تشکر می کنیم.

با وجود همه تهدیدات عملیات را انجام دادیم

سید حسن نصرالله افزود: بزرگترین دستاورد این عملیات آن بود که عملیات در حالی انجام شد که ۷ روز مسوولان و مقامات صهیونیست به طور دائم در رسانه ها در حال تهدید بودند که اگر به ما حمله شود لبنان را با خاک یکسان می کنیم اما ما برای این تهدیدها ارزشی قائل نشدیم.

مقاومت در روز روشن مأموریت خود را با موفقیت انجام داد

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: پس از هشدار ما دشمن به حالت آماده باش اضطراری درآمد و همه سامانه های دفاع هوایی و ضد موشکی و پهپادی خود را فعال کرد.
اسرائیل که مدعی می شد قویترین ارتش را در منطقه در اختیار دارد در مقابل چشم جهانیان هشت روز پر از ترس و ذلت را تجربه و تحمل کرد. اما در مقابل، ارتش لبنان در مرزها باقی ماند و مردان مقاومت در جاهایی که باید می بودند حضور داشتند.

وی افزود: رزمندگان مقاومت عملیات خود را در روز روشن انجام دادند و این در حالی بود که دشمن کاملا هوشیار بود و پهپادهایشان در حرکت بودند. ما عامدانه روز را انتخاب کردیم و شب حمله نکردیم. مقاومت دشمن را در عمق خاک سرزمین های اشغالی با وجود همه تدابیری که اندیشده بود و با وجود همه اهداف خیالیش هدف قرار داد. مقاومت هدف خود را زد و بدون شک با دقت به هدف اصابت کرد و شما جزئیات عملیات را در رسانه ها مشاهده کردید.

مقاومت بزرگترین خط قرمز اسرائیل را شکست

سید حسن نصر الله در ادامه گفت: مهمترین دستاورد عملیات روز گذشته, نفس انجام این عملیات با وجود همه تهدیدات اسرائیل بود. این فقط حزب الله نبود که از تهدیدات اسرائیل هراس و ترس نداشت, بلکه همه مسئولان لبنانی نیز همین گونه بودند. لبنان در عملیات پاسخ به اسرائیل و حمایت از این عملیات, قدرتمند و منسجم بود.
وی افزود: مقاومت روز گذشته بزرگترین خط قرمز اسرائیل از ده ها سال پیش را شکست. اسرائیل روز گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفت تا عملیات را مهار کند و حملات روز گذشته دشمن به خاک لبنان, با هدف دفاع از خود انجام گرفت. ما معادله بازدارندگی در مقابل دشمن را تثبیت کردیم و به نتانیاهو به طور صریح اعلام کردیم از این لحظه به بعد دیگر خط قرمزی برای پاسخ نداریم. تحول جدیدی که این عملیات رقم زد این بود که ما از مرحله پاسخ در یک منطقه اشغالی لبنان به یک منطقه اشغالی فلسطین منتقل شدیم.

در مرحله جدید با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد

سید مقاومت افزود: ما به دشمن اعلام کردیم اگر بار دیگر دست به تجاوز بزنید, همه نظامیان شما و عمق مناطق اشغالی در تیررس اهداف ما خواهد بود. سید حسن نصر الله تأکید کرد: تاریخ اول سپتامبر را به یاد داشته باشید چرا که سرآغاز مرحله جدیدی در تعیین حد و مرز برای دفاع از لبنان است. دیگر در دفاع از لبنان هیچ خط قرمزی وجود ندارد. در مرحله جدید با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد. هدف ما تثبیت معادله بازدارندگی است و موفق شدیم این معادله را تثبیت کنیم.
وی اظهار داشت: کسی که حرص استقلال لبنان دارد باید به اسرائیلی ها بگوید زمان اجازه دادن به پهپادهای شما برای نقض حریم هوایی لبنان به پایان رسیده است. از اکنون به بعد وارد مرحله جدیدی شده ایم که در آن از قدرت بیشتری برخوردار هستیم. ما با عملیات روز گذشته نتانیاهو را از اهانت به معادله توازن بازدارندگی منع کردیم.