تاریخ: 10:06 :: 2019/09/02
روس‌ها برای خرید موتور مینی‌جت ساخت ایران قرارداد بستند

یک شرکت روس برای خرید موتور مینی‌جت ساخت ایران با یکی از شرکت‌های خصوصی ایرانی حاضر در نمایشگاه ماکس۲۰۱۹ قرارداد بست.

در جریان نمایشگاه ماکس۲۰۱۹ یکی از شرکت‌های دانش‌بیان بخش خصوصی موفق به انعقاد قرارداد با یک شرکت روس در حوزه صادرات موتور مینی‌جت شد.

ازجمله کاربردهای موتورهای مینی‌جت در هواپیماهای بدون سرنشین است که روس‌ها علاقه زیادی به همکاری با ایران در این حوزه دارند.

جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر با سرمایه گذاری در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین توانسته طیف گسترده‌ای از این پرنده‌ها را طراحی و تولید کند.

در قرارداد فوق علاوه بر صادرات، در زمینه همکاری مشترک برای تولید محصول نیز توافقاتی با طرف روسی صورت گرفته که می‌تواند نقش مهمی در تبادل فناوری و گسترش روابط تجاری با طرف‌های خارجی داشته باشد.

نمایشگاه ماکس از ۵ تا ۱۰ شهریور ماه در منطقه ژوکوفسکی حومه مسکو برگزار شد و بیش از ۸۰۰ شرکت از ۳۵ کشور جهان آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه هوافضا را در آن به‌نمایش گذاشتند.

جمهوری اسلامی ایران نیز در قالب دو غرفه و یک شَله (پاویون) با حمایت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، برخی از دستاوردهای خود در بخش‌های دولتی و خصوصی را در معرض دید عموم قرار داد.