تاریخ: 9:40 :: 2019/07/20
بلماضی: کاری که در این ۱۰ ماه کردیم، فوق‌العاده بود/ شایسته قهرمانی در آفریقا بودیم

سرمربی تیم ملی فوتبال الجزایر می‌گوید تیمش شایسته قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ بوده است.

جمال بلماضی که تیم تحت‌هدایتش شب گذشته (جمعه) در دیدار فینال جام ملت‌های آفریقای ۲۰۱۹ با نتیجه یک بر صفر سنگال را شکست داد و برای اولین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها از سال ۱۹۹۰ رسیدند، پس از این بازی گفت: خیلی خوشحالم. این قهرمانی فوق‌العاده و تاریخی بود. کل کشور و مردم ما مدت زیادی بود که منتظر ستاره دوم (دومین قهرمانی) بودند. این اولین قهرمانی ما خارج از کشورمان بود. این قهرمانی فوق‌العاده است وقتی نگاه کنید و ببینید که ما از کجا به اینجا رسیدیم.

این سرمربی ۴۳ ساله که در ماه آگوست به عنوان سرمربی الجزایر انتخاب شد و این تیم را با جوانان مستعد تقویت کرد، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: من هدایت تیمی را برعهده گرفتم که شرایط خوبی نداشت. کاری که ما در این مدت کردیم و در طول ۱۰ ماه خودمان را به قهرمانی آفریقا رساندیم، فوق‌العاده بود. مسیر طولانی را برای رسیدن به قهرمانی طی کردیم اما شایسته‌اش بودیم.

وی افزود: بازی مقابل حریفی که در رده‌بندی فیفا بهترین تیم آفریقایی است، دشوار بود اما ما به جزئیات واقف بودیم و تفاوت را رقم زدیم و در نهایت هم تورنمنت را با بهترین آمار دفاعی و هجومی به پایان بردیم.

الجزایر در حالی به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ رسید که در این تورنمنت ۱۳ گل به ثمر رساند و تنها ۲ گل دریافت کرد.