تاریخ: 10:20 :: 2019/07/16
سخنرانی نصرالله اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی را به دردسر انداخت

مصاحبه اخیر دبیرکل حزب الله لبنان همچنان در رسانه‌های رژیم صهیونیستی بازتاب دارد و یگان ۸۲۰۰ وابسته به اطلاعات رژیم صهیونیستی جلسه‌ای برای بررسی جزء به جزء اظهارات نصرالله تشکیل داد.

یونی بن مناحیم، تحلیلگر مسایل کشورهای عربی در سایت نیوز ۱ اسرائیل در این رابطه طی مقاله‌ای در سایت “مکور ریشون” نوشت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان از آنجایی که می‌داند دستگاه اطلاعات اسرائیل تمامی اظهارات او را بررسی می‌کند، جنگ روانی را علیه اسرائیل آغاز کرد، به همین دلیل گفت، رهبران اسرائیل نتوانستند پس از جنگ دوم لبنان اعتماد اسرائیلی‌ها به ارتش را بازگردانند. همچنین آنها نتوانستند نیروی زمینی خود را بازسازی کنند.
بن مناحیم گفت، با وجود اینکه صحبت‌های نصرالله جدید نیستند اما او شخصی است که روی حرف‌هایش می‌ماند و به آنها پایبند است.
این تحلیلگر مسائل کشورهای عربی گفت: نیروهای یگان ۸۲۰۰ وابسته به اطلاعات نظامی اسرائیل اواخر هفته در جلسه‌ای تمامی کلمات، مکث‌ها و عبارات مصاحبه اخیر نصرالله به مناسبت سیزدهمین سالگرد جنگ دوم لبنان را مورد بررسی دقیق قرار دادند.
او افزود: دبیرکل حزب الله سخنرانی خود را با اشاره به اینکه مرزهای جنوبی لبنان بیشتر از هر زمانی دیگر به لطف اقدامات حزب الله امن هستند، آغاز کرد.
سایت “مکور ریشون” اعلام کرد: تیتر اصلی مصاحبه نصرالله نقشه “اسرائیل” یا به گفته نصرالله “فلسطین اشغالی” بود که او آن را برای مصاحبه آماده کرده بود.
این سایت افزود: نیروهای اطلاعات اسرائیل از صحبت‌های نصرالله و یا نقشه اهدافی که او ارائه کرد ترسی ندارند بلکه فرماندهان برجسته ارتش اسرائیل باید نگران چیزی باشند او در چند سطر گفت، اینکه “اسرائیل بازداشته شده و درگیری میان اسرائیل و نیروهای حزب الله گزینه روی میز نیست”.
این سایت در ادامه گزارش داد، از سال ۲۰۰۰ دبیرکل حزب الله موفق شد جایگاه خود را نه فقط در لبنان و در میان کشورهای عربی بلکه در اراضی اشغالی نیز تثبیت و تقویت کند. هیچ فرمانده یا نیروی ارتش اسرائیل نیست که برای نصرالله احترام قائل نباشد. او با توانایی شخصی خود توانست یک سازمان کوچک “تروریستی” را به ارتش یک کشور تبدیل کند. اسرائیل باید از این نگران باشد که دشمنش به عنوان طرفی برخوردار از توانمندی‌های نظامی برجسته اکنون در رسانه‌ها حضور یافته و با کنار زدن اخبار مختلف درباره تنش احتمالی، اکنون اعلام می‌کند که تمایلی به جنگ و درگیری ندارد.
سایت یاد شده در ادامه گزارش داد: از زمان عقب نشینی ارتش اسرائیل از لبنان سید حسن نصرالله زرداخانه‌ای را ایجاد کرد که بیش از یک سوم اسرائیل را تهدید می‌کند و همچنین این رهبر لبنان می‌تواند اعلام کند که قادر به وارد آوردن خسارت بزرگی به اسرائیل است. درگیری بعدی به این شکل نخواهد بود که کدام طرف خسارت بیشتری را وارد می‌کند بلکه درگیری بعدی بر این اساس است که چه کسی طرف دوم را مجبور می‌کند با توجه به حجم خسارت‌های احتمالی به روند جدیدی بیندیشد، به ویژه که در اسرائیل حساسیت بسیار بالایی نسبت به خسارات و تلفات وجود دارد.
مکور ریشون در پایان نوشت: سوال اصلی در اینست که کدام طرف بیشتر از خسارات و تلفات نگران است. نصرالله بدون اینکه حتی یک موشک به سمت شهرک‌های شمالی اسرائیل شلیک کند، پیروز شد. اسرائیل و حزب الله هر دو برای جنگ آماده هستند، نصرالله در این رابطه ارتش قدرتمندی را با انبارهای سلاح ایجاد کرده و ما را در مقابل انتخاب سخت میان تخریب لبنان یا از دست دادن بخش وسیعی از اسرائیل قرار داد.