حرکت لجام گیسخته قیمت طلا و دلار
تاریخ: 16:45 :: 2018/07/29
دلار ۱۰ هزار تومان، سکه ۴ میلیون، طلا ۳۰۸ هزارتومان/پرش ۴۰۰ هزار تومانی سکه!

قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید. رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفته است که: قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به روز گذشته ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دلار رکورد جدیدی را در بازار غیررسمی تهران ثبت کرد و به ۱۰ هزار تومان رسید.رکوردهای تازه در بازار؛ دلار 10 هزار تومان، سکه 4 میلیون، طلا  ۳۰۸ هزارتومان/پرش ۴۰۰ هزار تومانی سکه
 آخرین شنیده ها حاکی است که  قیمت دلار به بیش از یازده هزار تومان نیز افزایش داشته است!
ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر  اظهار کرد: سکه از امروز سیر عجیب صعودی به خود گرفته و تا ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۱۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۸۵۲ هزار تومان، ربع سکه ۹۴۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۴۸۵ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۳۶ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.
وی همچنین با بیان این‌که متاسفانه کلیه بازارها متاثر از رشد سکه و دلار دچار سردرگمی و رکود شده است، گفت: علت افزایش عجیب و غریب قیمت طلا و دلار به عوامل داخلی برمی‌گردد.
محمدولی گفت: تصمیمات آنی بانک مرکزی و دولت در ایجاد تلاطم موثر بوده است. چند نرخی بودن بازار ارز هم باعث ایجاد اوضاع نابسامانی شده که اثرات منفی خود را بر تمام بازارها می‌گذارد. درخصوص عوامل خارجی باید گفت قیمتی که هر اونس طلای جهانی دارد نشان‌دهنده این است که نوسانات آنها نرمال است و تجارت بین‌الملل نمی‌تواند دلیل ایجاد التهاب در بازار ایران باشد؛ لذا علت اصلی به مسائل داخلی مربوط می‌شود.

برچسب ها: ,