تاریخ: 17:00 :: 2019/04/13
روحانی: باید خیال مردم بابت تیم ملی راحت باشد

رییس جمهور در ملاقات با وزیر ورزش گفت: باید خیال مردم از بابت تیم ملی فوتبال و آینده آن باید راحت باشد.

مسعود سلطانی فر امروز به دیدار دکتر روحانی رییس جمهور رفت.

وزیر ورزش و جوانان ضمن اراِیه گزارشی از عملکرد وزارت  ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۷ از جمله موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی ، درخشش کاروان های ایران در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی ، المپیک جوانان ، حضور باشگاههای ایران در لیگ قهرمانان آسیا ، صعود بسکتبال به جام جهانی و مقام های قهرمانی جهان و آسیایی در رشته های کشتی ، ووشو ، وزنه برداری ، کاراته ، شطرنج ، تکواندو ، جودو و دو و میدانی برنامه ورزش کشور را برای کسب سهمیه و حضور مقتدرانه ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک و توسعه زیرساختها و تکمیل اماکن ورزشی ارایه کرد .

در این دیدار یک ساعته ، رییس جمهور با قدردانی از مجموعه وزارت ورزش و جوانان و دستگاههای مرتبط گفت : انتظارم حضور مقتدرانه کاروان ایران در بازهای المپیک و پارالمپیک است و افتخارات ورزشکاران و قهرمانان شادی ملی را به همراه دارد .

روحانی با ابراز رضایت از توجه و رشد ورزش زنان در مسابقات اخیر گفت : توسعه ورزش همگانی و حمایت از ورزش زنان از برنامه های مهم دولت تدبیر وامید است و تاکید من استمرار و تقویت این مسیر برای این دو بخش است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : موفقیت های همه قهرمانان موجب شادکامی و اعتلای نام ایران عزیز در نزد جهانیان است و رشته هایی مانند کشتی ، وزنه برداری و تکواندو و کاراته در المپیک آینده وظیفه مهمی پیش رو دارند و انتظار مدال های خوش رنگ را از آنها داریم .

روحانی موفقیت های فوتبال و تیم های باشگاههای ایران را هم در عرصه رقابتهای جهانی و آسیایی مورد توجه قرار داد و گفت: باید خیال مردم از بابت تیم ملی فوتبال و آینده آن باید راحت باشد و توقع دارم تیم امید ایران بعد از سالها به المپیک آینده راه پیدا کنند و پیروزی های اخیر تیم های باشگاهی هم موجب شادی حداقل نیمی از مردم شد.

رییس جمهور با تاکید بر حفظ حدود شرعی و فرهنگی توسط قهرمانان ملی گفت: حضور قدرتمندانه و با عزت در مسابقات بین المللی برای ارتقا غرور وحدت ملی بسیار مهم است و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این مورد تمام توان حمایتی خود را بکار بگیرند.

روحانی همچنین با اشاره به نقش جوانان در امداد سیل اخیر با تشکر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان از جمله در اختیار قراردادن بیش از یک هزار مکان ورزشی به سیل زدگان گفت : روحیه جهادی و کمک در نزد جوانان و سازمان های مردم نهاد بسیار ارزشمند بود و بایستی این حضور تقویت شود و موضوع مهم مهارت آفرینی و حضورشان در مناطق محروم و روستایی و مرزی مد نظر مدیران این بخش قرار گیرد.