«تا زمانی که تشخیص داده شود، دانشآموز در چه درسی مشکل دارد گرفتن پول در مدارس هیئت امنایی ممنوع است» این را رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزشوپرورش احمد محمودزاده میگوید و تصریح میکند که نباید همه نگاهها به این باشد که پولی از اولیا گرفته شود و با آن پول بخشی از جریان تربیت و آموزش در آن مدرسه مدیریت شود.
وزیر آموزشوپرورش از هیئت امنایی شدن همه مدارس دولتی خبر داده است و گفته که این مدارس رایگان هستند.
مدارس هیئتامنایی فعلی از ۱۷ سال پیش با مصوبه شورایعالی آموزشوپرورش شروع به کار کردند و در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ مدرسه با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در کشور فعالیت میکنند. به گفته محمودزاده در آیین نامه مربوط به سالهای قبل و آیین نامه جدیدی که درباره مدارس هیئت امنایی درحال طراحی است، صرفاً مشارکت مالی از طریق اولیای دانش آموز ملاک نیست.




