تاریخ: 11:29 :: 2023/10/23
حوزه فرهنگ تهدید بزرگی به نام رژیم صهیونیستی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه فرهنگ تهدید بزرگی به نام رژیم صهیونیستی دارد که از هر زمانی برای بهره بردن از مسائل فرهنگی بهره می‌برد.

نشست مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان‌های تابعه و نهادهای وابسته با رویکرد تبیین منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست اسماعیلی گفت: این روزها به نام غزه گره خورده و غزه قصه پر غصه‌ای شده که البته تازگی ندارد و رسانه گردش این خبر را بیشتر کرده و مردم جهان شاهد این نسل کشی رژیم صهیونیستی هستند. با این حماسه بزرگ، ذلت رژیم صهیونیستی خلق و بزرگی جبهه مقاومت نمایان شد. رژیم صهیونیستی مردم بی پناه را می‌کشد و این یک نسل کشی است. اگر آنها هلوکاست را راه انداختند ولی امروز نسل کشی را به معنی واقعی نشان داده و آن را عملاً اجرا کردند.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های فرهنگی در وزارت این وزارتخانه با رونق در حال برگزاری است. در تمام حوزه‌های کاری به خوبی فعالیت دارند. اینجا جا دارد که از اهالی فرهنگ در حوزه غزه و تمام رسانه‌ها تقدیر و تشکر کنم چرا که همه همدردی کردند. در معاونت هنری، سازمان سینمایی، صندوق هنر و همگان در عرصه هنر و موسیقی رفتار جنایت آمیز در غزه را محکوم کردند و این جای تقدیر دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خوشبختانه جریان فرهنگی و هنری کشور با مردم است. آنهایی که فکر عاریه ای دارند با این جریان نیستند و مردم هم این را می‌دانند؛ هنرمندان واقعی ما با جریان‌های غلط فرهنگی فاصله دارند و همه هنرمندان به مقابله با رژیم صهیونیستی باور دارند. اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پشتوانه مردم هستند. هر کسی که می‌خواهد نا امیدی را در جامعه ترویج بدهد باید جلوی آنها بایستیم. ما با افکار سنجی علمی می‌گوئیم که مردم همواره با افکار غلط در تضاد هستند و این افکار را قبول ندارند.

وی گفت: ما به عنوان متولی فرهنگ باید بر اساس واقعیت جامعه حرکت کنیم نه آن چیزی که شبکه‌های غربی می‌خواهند به ما بگویند. حوزه فرهنگ تهدید بزرگی به نام رژیم صهیونیستی دارد که از هر زمانی برای بهره بردن از مسائل فرهنگی بهره می‌برد. ما باید رصد ماهانه و فصلی در برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم. همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بحث ارتباط با نخبگان را باید بیشتر جدی بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال راه اندازی بنیاد پویا نمایی هستیم. طبق فرمایش رئیس جمهور ما در صدد به حداقل رساندن کار دولتی هستیم و جبهه میانی و مردم را در دستور کار داریم و حتی در جلسه شورای حج و زیارت هم در صدد مردمی سازی هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.