تاریخ: 8:06 :: 2023/10/21
نیویورک‌تایمز: بایدن به اسرائیل توصیه کرده وارد درگیری با حزب‌الله نشود

مقام‌های دولت آمریکا دشواری‌های درگیری با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال را به اسرائیلی‌ها گوشزد کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متوجه شده بودند که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله حمایت می‌کنند. بایدن و دستیاران ارشد او از اسرائیل خواسته‌اند از انجام هر گونه حمله گسترده به حزب‌الله که این گروه قدرتمند را وارد درگیری با اسرائیل کند خودداری کنند.

به نوشته این روزنامه، مقام‌های آمریکایی از این جهت نگران‌شده‌اند که بعضی از اعضای تندروتر کابینه جنگی نتانیاهو با اقدام علیه حزب‌الله همزمان با عملیات علیه حماس موافق ستند.  مقام‌های دولت بایدن دشواری‌های درگیری با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال را به اسرائیلی‌ها گوشزد کرده‌اند.

دو روز پیش هم پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده بود که «جو بایدن» در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» گفته که نگران پیوستن حزب‌الله به درگیری‌های غزه است.

آکسیوس در ادامه نوشت: «شورای جنگ اسرائیل به بایدن اطلاع داد که هیچ طرحی برای پس از جنگ وجود ندارد و تمرکز بر ضدحمله است».به گفته منابع آمریکایی و صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو نیز به بایدن گفته که تلاش برای ازبین بردن حماس در نوار غزه، ممکن است سال‌ها طول بکشد.تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از گالانت گزارش داد: «حزب‌الله ده برابر حماس قوی‌تر است. باید بیمارستان صحرایی در شمال ایجاد کنیم».

از سوی دیگر، نشریه «تایمز» نیز نوشت که رئیس جمهور آمریکا در دیدار خصوصی که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشته، حمایت خود از حمله زمینی به نوار غزه را اعلام کرده است.بایدن همچنین در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت به واشنگتن، گفت که در رایزنی با مقامات رژیم موقت صهیونیستی، چیزی درباره ورود آمریکا به جنگ در صورت پیوستن رسمی حزب‌الله به درگیری‌ها نگفته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.