تاریخ: 16:28 :: 2021/12/06
وقتی کرمانشاه ۴ ماه بدون “شهردار” است!

احسانی با اشاره به گذشت حدود چهار ماه از فعالیت دوره جدید شوراها گفت: متاسفانه طی این مدت کلانشهر کرمانشاه بدون شهردار مانده و این درحالیست که اصلی ترین و مهمترین وظیفه شوراها، انتخاب شهردار است.

عضو شورای شهر کرمانشاه با انتقاد از مسئولین مربوطه در بحث رسیدگی به تخلفات برخی اعضای شورا گفت: در حال حاضر کلانشهر کرمانشاه چهار ماه است بدون شهردار مانده و برخی اعضا در جلسات انتخاب شهردار حضور پیدا نمی کنند و متاسفانه هیات حل اختلاف در این زمینه برخوردی ندارد.

سیداحسان احسانی با انتقاد از عدم حضور برخی اعضا در جلسات انتخاب شهردار گفت: تاکنون پنج جلسه در این زمینه داشته ایم که متاسفانه به دلیل حضور برخی اعضا جلسات به حد نصاب نرسیده و نتوانستیم شهردار کرمانشاه را انتخاب کنیم.

وی افزود: پنج تن از اعضای شورا یعنی آقایان پوریا فخری، کامران ملکی، احسان حیدریان، سالار احمدزاده و سید حجت الله موسوی اجاق در این جلسات حضور نیافته و متاسفانه غیبت آنها موجب شده کلانشهر کرمانشاه همچنان بدون شهردار بماند.

احسانی با اشاره به گذشت حدود چهار ماه از فعالیت دوره جدید شوراها گفت: متاسفانه طی این مدت کلانشهر کرمانشاه بدون شهردار مانده و این درحالیست که اصلی ترین و مهمترین وظیفه شوراها، انتخاب شهردار است.

وی با بیان اینکه سرپرست شهرداری به خوبی درحال انجام امور است، گفت: با این حال قطعا سرپرست اختیارات شهردار را ندارد و باید سریعا شهردار انتخاب شده و امورات کلانشهر کرمانشاه را پیگیری کند.

احسانی به تناقض برخورد هیات حل اختلاف در خصوص اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: عجیب است که هیات حل اختلاف برای حاضر نشدن برخی اعضا در جلسات هیات رییسه شورا حکم سلب عضویت صادر می کنند، اما در خصوص عدم حضور اعضا در جلسات انتخاب شهردار کسی بازخواست نمی شود.

وی افزود: این سوال مطرح است که انتخاب هیات رییسه شورا مهمتر است یا انتخاب شهردار کلانشهری مانند کرمانشاه و این رفتار متناقض جای تعجب دارد.

احسانی تصریح کرد: درخواست اعضای شورا از استاندار کرمانشاه این است که دراین زمینه ورود کرده و خواستار برخورد هیات حل اختلاف و مسئولین زیربط با این دست تخلفات شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص تغییر دسته بندی اکثریت و اقلیت در شورای شهر نیز گفت: در شورای شهر کرمانشاه روال این نیست که اعضای اقلیت و اکثریت همیشه ثابت بمانند و افراد در شورا مستقل بوده و در زمینه موضوعات مختلف نظرات مختلفی دارند.

احسانی گفت: شورای شهر کرمانشاه مانند شورای برخی کلانشهرها که به پشتوانه حمایت احزاب سیاسی روی کار آمده اند نیست و شیوه درست شورا هم همین است که افراد مستقل بوده و در موضوعات مختلف نظرات خود را عنوان کنند.

وی از تشکیل جلسه انتخاب شهردار در بعدازظهر امروز(۱۵ آذر) هم خبر داد و افزود: امروز ششمین جلسه انتخاب شهردار را برگزار می کنیم و امیدواریم این بار اعضای غایب به جلسه آمده و بتوانیم شهردار را انتخاب کنیم.

ایسنا آمادگی دارد نظرات طیف مقابل را نیز در این زمینه منعکس کند.

منبع: ایسنا