تاریخ: 14:46 :: 2021/11/29
حسین وفایی متخصص زمین گیر کردن اسطوره ها!

حسین وفایی این بار به مرد شماره یک اسنوکر دنیا هم رحم نکرد و یک شگفتی بزرگ را رقم زد.

بعد از چند سال حضور در میان حرفه ای های جهان به نظر می رسد دیگر بازی برابر وفایی برای اسطوره های اسنوکر جهان به یک تونل وحشت تبدیل شده و این بار نوبت به مرد شماره یک جهان رسید که مقابل این ستاره ایرانی شکست را قبول کند.

حسین وفایی اخیرا کار خود را در مسابقات قهرمانی انگلستان که یک تورنمنت حرفه ای اسنوکر و از معتبرترین رقابتهای جهان به شمار می رود، آغاز کرده است.

اما حسین وفایی در دور نخست مسابقات قهرمانی انگلیس به مصاف پانگ جون ژو رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۴ در این دیدار به پیروزی برسد. ستاره اسنوکر ایران که رنک ۶۳ جهان را در اختیار دارد، توانست این رقیب چینی که دارای رنک ۶۶ بود را از پیش رو بردارد و در دور بعد برای رقم زدن یک شگفتی بزرگ وارد میدان شد.

 

حسین وفایی: در چین بیشتر از ایران طرفدار دارم

وفایی که اخیرا با شکست دادن رونی اُسالیوان یکی از ستاره های اسنوکر جهان یک شگفتی را رقم زده بود، این بار به دنبال یک نمایش دلپذیر مقابل مارک سلبی، مرد شماره یک دنیا بود. وفایی در این رقابت عملکرد بسیار درخشانی از خود ثبت کرد و توانست با نتیجه ۶ بر ۲ یک برد شگفت انگیز دیگر را به نام خود ثبت کند. با این نتیجه مرد شماره یک اسنوکر جهان مقابل اسنوکرباز ایرانی زانو زد و از دور رقابت ها کنار رفت.

نکته جالب اینجاست که وفایی برابر ستاره های پرقدرت دنیا راحت تر بازی می کند و حتی برد او مقابل مارک سلبی سریع‌تر از پیروزی اش در دور اول مقابل رقیب چینی بود. شاید سلبی توقع نداشت که چنین نمایشی را از سوی پسر ایرانی با رنک ۶۳ دنیا ببیند، اما گویا تخصص حسین وفایی زمین گیر کردن فوق ستاره هاست.

اما واکنش حسین وفایی بعد از رقم زدن یک شگفتی بزرگ در این تورنمنت چیزی به جز احترام گذاشتن به مرد شماره یک دنیا نبود: «فکر می‌کنم امروز کمی خوش شانس بودم. در پایان برای مارک سلبی متاسفم. او یکی از اسطوره‌های ماست و احترام کامل برای او واجب است.»

 

سلبی هم پس از شکست در این بازی اینطور واکنش نشان داد: «در دو فریم اول واقعاً فرصتی پیدا نکردم چرا که حسین عالی بازی کرد. احتمالاً باید فریم سوم را می‌بردم، وفایی دوباره عالی شروع کرد و کاملاً شایسته پیروزی در مسابقه بود.»

در تورنمنت قبلی حسین وفایی بعد از پیروزی درخشان برابر سالیوان، شکست غیرمنتظره ای را تجربه کرد، اما این بار باید امیدوار بود که وفایی به روند موفقیت آمیز خود در انگلستان ادامه دهد و حتی به جایزه ۲۰۰ هزار پوندی این مسابقات که به قهرمان تعلق می گیرد، فکر کند؛ جایزه ای که نزدیک به ۸ میلیارد تومان ارزش خواهد داشت.

در ادامه این دوره از مسابقات قهرمانی انگلستان، وفایی به مصاف گودونگ نماینده کشور چین خواهد رفت؛ حریفی که قطعا به اندازه مارک سلبی مشهور و متبحر نیست، اما وفایی باید با همان انگیزه ای که مرد شماره یک جهان را شکست داد، برابر این حریف چینی بایستد. این مسابقه سه شنبه ۹ آذر از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران کار خود را آغاز می کند.

 

منبع:ورزش۳

برچسب ها: ,