تاریخ: 8:42 :: 2021/11/22
شرایط شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد

متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای ثبت نام در این آزمون باید دو میلیون و هشتاد و پنج هزار ریال بابت ثبت‌نام و ۱۲۰۰۰ هزار ریال هم به عنوان هزینه پیامک پرداخت کنند.

متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای ثبت نام در این آزمون باید دو میلیون و هشتاد و پنج هزار ریال بابت ثبت‌نام و ۱۲۰۰۰ هزار ریال هم به عنوان هزینه پیامک پرداخت کنند.

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از فردا دوشنبه مورخ اول آذر ماه آغاز می شود و در روز دوشنبه مورخ هشتم این ماه ادامه دارد.

لازم به تاکید است که ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.

متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند

۱-مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی فوق برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳-آماده نمودن اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ دو میلیون هشتاد و پنج هزار ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان.

۵- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. همچنین لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند.

بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه مورخ ۶ اسفند برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سوم تا روز ۵ اسفند ماه با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می شود. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد؛ متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند. در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

هرگونه‌ تغییری از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست با سازمان سنجش آموزش کشور

بر اساس تاکید سازمان باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند. به مواردی که از طریق دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمنا متقاضیان درصورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

منبع: پانا

برچسب ها: