تاریخ: 10:47 :: 2021/11/02
پیش‌بینی از ظهور تالاخادزه وزنه‌برداری ایران

سرمربی تیم پایه وزنه‌برداری با تمجید از عملکرد طاها نعمتی نابغه اردبیلی، از وی به عنوان یکی از آینده‌های این رشته یاد کرد.

چندی است که وزنه‌ زدن یک نوجوان اردبیلی به سوژه فضای مجازی تبدیل و برخی از وی به عنوان آینده این رشته یاد می‌کنند. طاها نعمتی که یکی از شاگردان «سعید علی‌حسینی» به شمار می‌رود اکنون در استان اردبیل مشغول به تمرین  و ۱۵ سال سن دارد.

وی در جریان تمرینات با ۱۱۰ کیلوگرم وزن، توانست ۱۹۵ کیلوگرم در دو ضرب را مهار کند که شاید در نوع خود بی‌نظیر باشد.

سعید علی‌حسینی سرمربی‌ تیم‌های پایه و مربی این نخبه ورزشی با تمجید از عملکرد نابغه اردبیلی اظهار داشت: طاها نعمتی یکی از استعدادهای وزنه‌برداری ایران است که می‌تواند با تمرینات مستمر و حرفه‌ای در آینده به یکی از چهره‌های تاثیرگذار این رشته تبدیل شود. البته وزنه‌زدن در رده‌های سنی پایین پیش شرط موفقیت نیست بلکه مسیر زندگی قهرمانی طولانی و بسیار پر پیچ و خم است. ورزشکار با گذر از این سختی‌ها از پدیده به ستاره تبدیل می‌شود.

سرمربی تیم‌های پایه وزنه‌برداری با اشاره به احتمال حضور وی در تیم نوجوانان گفت: بدون شک برای او برنامه داریم و در صورت ادامه موفقیت، به اردو  رده سنی پایه دعوت خواهد شد. مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید و او باید خود را برای مسابقات در سال‌های آینده آماده کند که امیدوارم نعمتی مانند سایر استعدادهای ورزشی ایران بتواند روزی در سطح جهان و المپیک بدرخشد.

علی‌حسینی در واکنش به لقب تالاخادزه ایران برای نعمتی گفت: هنوز زود است درباره این نوجوان قضاوت کنیم. او باید مسیر زندگی حرفه‌ای در ورزش را طی و مسائل ریز و درشت وزنه‌برداری را بیاموزد زیرا هنوز در ابتدای راه قرار دارد و نمی‌شود آینده او را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد.

سرمربی تیم نوجوانان اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان جده، در ارزیابی عملکرد شاگردان خود در این تورنمنت گفت: انتظار از وزنه‌برداری ایران بالا است و این موجب شده تا دوستداران این رشته به موفقیت نسبی راضی نباشند. در جده  چند وزنه‌بردار ما خوب کار کرده و برخی نیز تحت تاثیر فشار مسابقه عملکرد خوبی نداشتند. تلاش بر این است تا با تمرینات مستمر،  اعضای این تیم در آینده بتواند ضمن کسب تجربه نتایج درخشانی را کسب کنند.

 

منبع: ایرنا