تاریخ: 16:52 :: 2021/10/26
گزارش از استان‌ها| ‌بازگشت وضعیت جایگاه‌های سوخت به روال عادی در کشور

براساس گزارش‌های خبرنگاران از استان‌ها، هم‌اکنون وضعیت سوخت‌گیری در ‌به روال سابق بازگشته و هیچ‌گونه نگرانی در این باره نیست.

ساعتی پیش به‌دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت، ‌امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شد‌ و بلافاصله محتصصان شرکت ‌پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌ها عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت را اجرایی کردند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز با اعلام اینکه‌ اکنون بسیاری از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند، گفت:‌ جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی مشکلی ندارد و تحویل سوخت کماکان برقرار است.

براساس گزارش‌های خبرنگاران  از استان‌ها، هم‌اکنون وضعیت سوخت‌گیری در استان‌ها به روال سابق بازگشته و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نیست و طبق آخرین گزارش‌های دریافتی هم‌اکنون در تهران ۴۳، آذربایجان شرقی ۴۸، کرمانشاه  ۲۵، تربت‌حیدریه ۱۲، هرمزگان ۱۶،مرکزی ۱۲، کهکیلویه ۱۵، چابهار ۴، زاهدان۴، مازندران ۷، خراسان رضوی ۱۶، همدان ۱۵، چالوس ۸، اصفهان ۳۵، کرمان ۲۸، گیلان ۱۵، قزوین ۱۹، البرز۱۳، خراسان شمالی ۴، ایلام ۶، اردبیل ۲۱، اهواز ۲۰، خراسان جنوبی ۱۵، سبزوار ۵، قم ۱۰ و  آذربایجان غربی ۲۳ جایگاه در مدار فعالیت قرار گرفته‌اند.

استان فارس/سوخت‌گیری ‌بدون وقفه در حال انجام است

اسداله طاهری ‌مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به اختلال در بخشی از سامانه هوشمند در جایگاه‌های سوخت‌ گفت: در استان فارس برای رفاه حال مردم تیم‌های تخصصی به جایگاه‌ها اعزام تا مشکل برطرف شود.در حال حاضر به دلیل اختلال در بخشی از سیستم سامانه هوشمند کل کشور ایجاد شده که توسط وزارت نفت در حال پیگیری برای رفع این مشکل است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه فارس افزود: در استان فارس برای رفاه حال مردم تیم‌های تخصصی به جایگاه‌ها اعزام و تلمبه‌ها را از مدار خارج می‌کنند و مردم بتوانند بنزین نرخ ۳ هزار تومانی سوخت‌گیری و بعد از اینکه مشکل سیستم حل شد به حالت عادی خود برمی‌گردد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۳۰۰ جایگاه مربوط به نفت و گاز در استان، تصریح کرد: سوخت‌رسانی بدون وقفه به مجاری عرضه انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی نیست.

خراسان شمالی/فعالیت پمپ بنزین‌ها خراسان شمالی از سر گرفته شد‌

پس از مشکلات فنی ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت استان خراسان شمالی، مشاهدات میدانی حاکی از برقراری و آغاز به‌کار برخی از پمپ‌ بنزین‌هاست.با این وجود، در پی اختلال در سامانه کارت سوخت، صف‌های پمپ‌های بنزین در مرکز استان در برخی از جایگاه‌ها ایجاد شده و صاحبان خودروها و وسایل نقلیه منتظر شروع به کار مجدد بعضی جایگاه های سوخت هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی در این زمینه اظهار داشت: علت قطع شدن پمپ بنزین های استان، نقص فنی است. این مشکل کشوری بوده و مختص خراسان شمالی نیست.  وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت تمام جایگاه‌های عرضه بنزین‌‌ آغاز شده و مشکلات جزئی‌ تا دو ساعت دیگر برطرف می‌شود.‌

خراسان رضوی/ تا ساعتی دیگر تمامی جایگاه‌ها در مدار توزیع قرار می‌گیرند

قاسم کامران‌فر، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی گفت: طبق اطلاعیه‌ای که شرکت نفت صادر کرده است تا ساعات آینده مشکل جایگاه‌های سوخت کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه به نوبت بعضی از تلمبه‌های جایگاه‌ها را از مدار سامانه هوشمند خارج می‌کنند که بتوانیم بنزین آزاد به مردم بدهیم، افزو‌د: تا رفع اشکال، جایگاه‌ها بنزین ۳ هزار تومانی به مردم می‌دهند، ولی سهمیه بنزین مردم به جای خود باقی است.

کامران‌فر با بیان اینکه از صبح ۷ الی ۸ جایگاه به مردم بنزین ۳ هزار تومانی می‌دهند و تا شب تمامی جایگاه‌ها در مدار توزیع قرار می‌گیرند، تصریح کرد: جاده کلات جایگاه عدالتیان، جایگاه طرقبه، جایگاه پزشکی در بلوار قرنی، سعدآباد، ترمینال و جایگاه بلوار تلویزیون فعلاً در مدار توزیع بنزین آزاد هستند.

استان همدان/‌ توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های کشور موقتی است

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت نیز اعلام کرد: به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است.

ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفت‌گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. ‌ براساس این گزارش، روال عادی سوخت‌گیری در بسیاری از جایگاه‌های ‌همدان‌ در حال انجام است.

استان آذربایجان شرقی/وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت به وضعیت عادی بازگشت‌

علی روح‌اللهی مدیرکل پخش فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه مشکلات سوخت‌گیری در استان در حال رفع شدن است، گفت: هم‌اکنون نیمی از جایگاه‌ها به وضعیت عادی بازگشته ‌و سوختگیری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این مشکل سراسری بوده و مختص به این استان نیست، افزود: عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است.

خراسان جنوبی/ عرضه سوخت ‌با نرخ دوم در حال انجام است

مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اعلام اینکه عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، گفت: جایگاه‌های سوخت قاسمی، معصومیه ، سالاری، چمران، شعله و جانبازان و شهدا و مشعل، مود، محراب و ولیعصر در بیرجند، کرمانی  و خاوران در قاین، خدابخش، مطهری و برادران در طبس، قدسی نیا در فردوس و گلشنی در نهبندان د در حال حاضر بنزین با نرخ دوم عرضه می‌کنند.

استان بوشهر/ مشکل پمپ بنزین‌ها‌ برطرف شد

سرپرست پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر گفت: در پی خلل در پمپ بنزین‌ها مشکل اکثر جایگاه‌ها برطرف شده و ‌مابقی جایگاه‌ها تا ساعتی دیگر در مدار فعالیت قرار می‌گیرد.

هوشنگ غلامی با اشاره به فعالیت ۷۹ پمپ بنزین در استان اظهار داشت: پس از بروز خلل کارشناسان عملیات راه‌اندازی آنها آغاز کردند و‌ تا ساعتی دیگر کل مشکل برطرف می‌شود.

استان هرمزگان/ فعالیت ۲۵ جایگاه سوخت ‌

‌عابدینی، معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان با اعلام اینکه مشکل اخلال در اکثر جایگاههای سوخت استان در حال برطرف شدن است، گفت: ‌از ۱۶۷ جایگاه سوخت هرمزگان، اکنون ۲۵ جایگاه فعال و در حال عرضه سوخت به نرخ آزاد است.

وی افزود: در حال حاضر در قشم ۳ جایگاه، کیش دو، میناب سه، جاسک سه، و در بندرلنگه چهار جایگاه فعال است و سوخت به نرخ آزاد عرضه می‌شود، ایجاد مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت، علت عرضه نشدن در برخی جایگاه‌ها‌ست.

 

منبع:تسنیم