گروه: / / سیاسی / دولت
تاریخ: 16:21 :: 2021/09/26
رییس جمهور: تحریم نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها شود

رییسی با بیان اینکه تحریم نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها شود، گفت: ایران و اتریش باید خارج از اراده و تاثیر دیگران و صرفا در راستای منافع دو ملت در مسیر تحکیم و تعمیق سطح مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و بین المللی گام بردارند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی پس از دریافت استوارنامه “ولف دیتریش هایم” سفیر جدید اتریش در تهران، با اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار کرد: ایران برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با اتریش و سایرکشورها کاملا آمادگی دارد و موانع هرگز ما را متوقف نخواهد کرد.

رییس جمهوری با غیرقانونی و ظالمانه دانستن تحریم‌های اعمال شده ضد ملت ایران، تصریح کرد: اگرچه تحریم مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند اما نمی‌تواند مانع  توسعه روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها باشد.

وی افزود: باتوجه به گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران، اعمال تحریم، کاملا واهی و بی‌اساس است ضمن اینکه تهران دربرجام به همه تعهداتش عمل کرد اما این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهداتشان متعهد نبودند.

آوارگی امروز مردم افغانستان حاصل دو دهه سیاست آمریکا در این کشور است

رییسی با اشاره به قدردانی سفیر اتریش درخصوص میزبانی ایران از پناهجویان افغانستانی اظهارداشت: آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه سیاست و اقدامات آمریکا دراین کشوراست و ما در چنین شرایطی با نگاه انسانی و اسلامی میزبان مهاجران افغانستانی هستیم.

رییس جمهوری افزود: با توجه حضور میلیونی پناهجویان افغانستانی درایران، کشورهای اروپایی به وظیفه خود عمل کنند و اتریش باید این موضوع را به آنها گوشزد کند.

سفیر جدید اتریش هم در این دیداربا تقدیم استوارنامه خود به آیت‌الله رییسی، به روابط سازنده کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: اتریش بدنبال گسترش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه درحوزه تامین مالی و مبادلات اقتصادی است و در دوره تحریم نیز توانستیم برخی از پروژه‌های دوجانبه را به نتیجه برسانیم.

ولف دیتریش هایم،‌ گفت: بسیار مشتاق هستیم که براساس چارچوب‌های مورد تایید، سطح روابط و تبادلات دو کشور را گسترش دهیم.

وی با قدردانی از اقدام جمهوری اسلامی ایران در میزبانی مهاجرین افغانستانی اظهارداشت: دولت اتریش از رفتار بشردوستانه و خدمات ایران به پناهجویان بویژه در شرایط حساس، کاملا آگاه است و از آن قدردانی می‌کند.

برچسب ها: ,