تاریخ: 12:18 :: 2021/08/31
کولاک شیرزنان ایران در پارالمپیک/ متقیان و جوانمردی «طلا» کاشتند/ بیابانی در کامپوند نقره‌ای شد

هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با قهرمانی ساره جوانمردی در تیراندازی و هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه و کسب مدال نقره توسط رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان پیگیری شد.

هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با قهرمانی ساره جوانمردی در تیراندازی و هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه و کسب مدال نقره توسط رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان پیگیری شد.
در هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ورزشکاران کشورمان در پنج رشته تیراندازی، دوومیدانی، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری و والیبال نشسته به مصاف رقبای خود رفته و می‌روند.

نتایج به دست آمده تا این لحظه و همچنین برنامه رقابت ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

* دوچرخه‌سواری:
مهدی محمدی از ساعت ۹:۱۷ در تایم تریل جاده کلاس C5 رقابت خود را انجام داد. وی در این مسابقه که ۱۵ رکابزن حضور داشتند، با زمان ۵۳:۴۹٫۶۵ دقیقه در رده یازدهم قرار گرفت و به کار خود پایان داد. در این رقابت ورزشکارانی از هلند، اوکراین و استرالیا به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

* دوومیدانی:
هاشمیه متقیان بانوی شایسته کشورمان در پرتاب نیزه F56 با حریفانی از مالی، الجزایر، سنگال، پاناما، آلمان، لیبریا و برزیل رمتقیان

طلا

نقره

شیرزنان

قابت کرد و صاحب مدال طلا شد.

متقیان هر شش پرتاب خود را به صورت صحیح انداخت و به ترتیب رکوردهای ۲۲٫۹۴ متر، ۲۲٫۹۸ متر، ۲۴٫۵۰ متر، ۲۴٫۱۴ متر، ۲۴٫۴۲ متر و ۲۲٫۸۸ متر را به ثبت رساند تا به لطف بهترین رکوردش یعنی ۲۴٫۵۰ متر بر سکوی نخست قرار بگیرد.

ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب ۲۴٫۳۹ متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد ۲۴٫۲۲ متر دوم و سوم شدند.

وی همچنین موفق شد رکورد جهان را بشکند و به نام خود ثبت کند.

* تیراندازی:
ساره جوانمردی از ساعت ۵ صبح در مرحله مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر P2 کلاس SH1 رقابتش را آغاز کرد و در نهایت با ۵۷۲ امتیاز و ثبت رکورد جدید در مرحله مقدماتی پارالمپیک، به عنوان نفر نخست راهی فینال شد. فینال از ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌شود.

ساره جوانمردی در فینال با امتیاز ۲۳۹٫۲ اول شد و مدال طلا را کسب کرد. تیراندازانی از ترکیه و مجارستان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

پیش از این هیچ رکوردی در مرحله مقدماتی پارالمپیک در این ماده وجود نداشت و حالا جوانمردی نام خود را به عنوان رکورددار جدید ثبت کرد و وی هم رکورد جهان و هم پارالمپیک را زد و از آن خود کرد.

در این رقابت سمیرا ارم نیز حضور داشت و با ۵۳۲ امتیاز در بین ۱۸ تیراندازی رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد و از صعود به فینال بازماند.

* تیراندازی با کمان:
علی سینا منشازاده در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی، از ساعت ۵:۰۴ صبح به مصاف «جیری فورسبرگ» از فنلاند رفت و با قبول شکست ۱۴۵ بر ۱۴۳ از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماند.

* تیراندازی با کمان:
رمضان بیابانی در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی با «پیوتر مونتاگو» از بلژیک رقابت کرد و مقابل این حریف ۱۴۳ بر ۱۴۲ به برتری دست یافت و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. بیابانی در یک چهارم نهایی به مصاف «بایر شیگائف» از کمیته پارالمپیک روسیه رفت و پس از تساوی ۱۴۳-۱۴۳ در تیر طلایی موفق شد مقابل این کماندار به برتری برسد و راهی نیمه‌نهایی شود.

او در مرحله نیمه‌نهایی با چین لیانگ از کشور چین رقابت کرد و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۴ مقابل این کماندار به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار نهایی مقابل کمانداری از چین با نتیجه ۱۴۷ بر ۱۴۳  شکست خورد و به مدال نقره رسید.

* والیبال نشسته:
ایران با چین در سومین بازی از گروه B – ساعت ۱۴

منبع: جهان نیوز