تاریخ: 14:33 :: 2021/08/03
معلمان غیرانتفاعی حق دارند به شرایط اعتراض کنند/ تخلف موسسان منجر به لغو امتیاز می‌شود

محمدرضا احمدی‌سنگری تصویب طرح شفافیت مدارس غیرانتفاعی و افزایش نظارت‌ها به عملکرد موسسان را راهگشای مشکلات معلمان غیرانتفاعی دانست.

محمدرضا احمدی‌سنگری تصویب طرح شفافیت مدارس غیرانتفاعی و افزایش نظارت‌ها به عملکرد موسسان را راهگشای مشکلات معلمان غیرانتفاعی دانست.

محمدرضا احمدی‌سنگری؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص وضعیت معلمان غیرانتفاعی گفت: این معلمان حق دارند که به شرایط موجود اعتراض کنند. تصویب طرح شفافیت مدارس غیرانتفاعی به روشن شدن وضعیت این معلمان کمک بسیاری می‌کند.

او ادامه داد: در بحث شفافیت موسسان باید حقوق، وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان و سوابق باید در سامانه ثبت شود و هیچ موسسی نمی‌تواند معلمی را با حقوق ۲۰۰ هزار تومان و غیره استخدام کند.

احمدی در پاسخ به این سوال که چرا موسس می‌تواند خود مبالغ غیرواقعی را در سامانه ثبت و تایید کند و در واقعیت مبلغی بسیار کمتر به معلم پرداخت کند، توضیح داد: برای حل این موضوع هم مواردی دیده شد و قطعا ناظرانی داریم که بررسی می‌کنند و اگر واقعا همچین اتفاقی بیافتد و تخلفی صورت بگیرد اول تذکر و بعد لغو امتیاز از موسس انجام می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا امکانی فراهم نمی‌شود تا معلم بدون انتشار نام و به خطر افتادن موقعیت شغلی خود بتوانند تخلفات را گزارش کند، افزود: در این طرح سعی شده راهکاری برای این منظور مانند اختصاص شماره تلفن و مواردی از این دست درنظر گرفته شود تا اینگونه نباشد که موسس حقوق‌ها را ثبت کند اما در واقعیت حقوق قانونی و حق بیمه پرداخت نکند.

منبع: ایسکانیوز