تاریخ: 14:28 :: 2021/07/25
دریادار سیاری: توان بازدارندگی ایران، اجازه تعرض به هیج دشمنی را نمی‌ دهد

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری "معاون هماهنگ کننده ارتش" گفت: نیرو‌های مسلح ایران هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی پشت سر گذاشتند و امروز دارای آن‌چنان توانی هستند که هیچ دشمنی اجازه تحرک و تعرض به تمامیت ارضی کشور را به خود نمی‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیرو‌های مسلح ایران هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی پشت سر گذاشتند و امروز دارای آن‌چنان توانی هستند که هیچ دشمنی اجازه تحرک و تعرض به تمامیت ارضی کشور را به خود نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  در آئین افتتاح پانزدهمین دوره رزم مقدماتی که در مجموعه شهدای ۰۱ نیروی زمینی ارتش، خطاب به دانش‌آموختگان حاضر در این مراسم،گفت: شما نخبگان و آینده‌سازان و ذخیره‌های کشور هستید که باید توسعه و پیشرفت پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را با اتکا به دانش روز و علم و فناوری رقم بزنید.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه جوانان امروز بسترساز توسعه و پیشرفت پایدار کشور هستند، افزود: از نخبگان جامعه انتظار داریم که برای توسعه پایدار کشور و آینده مطمئن و سرفراز کشور حرکت کنند تا به این هدف مقدس دست یابند.

وی ادامه داد: امروز یکی از وظایف مهم ما این است که نسبت به تضمین آینده کشور احساس مسئولیت کنیم و تلاش و کوشش لازم را در این رابطه داشته باشیم؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شما را به‌عنوان ذخیره‌های ارزشمند خود حساب می‌کند و قطعاً با تلاش و کوشش و هنرنمایی شما جوانان با استعداد، آینده کشور تضمین خواهد شد و جایگاه‌مان در عرصه‌های بین‌المللی ارتقا خواهد یافت.

سیاری با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های موفق و سرافرازی هستند، اضافه کرد: نیرو‌های مسلح ایران هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی پشت سر گذاشتند و امروز دارای آن‌چنان توانی هستند که هیچ دشمنی اجازه تحرک و تعرض به تمامیت ارضی کشور را به خود نمی‌دهد.

وی با اشاره به مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ، تصریح کرد: ارتش در راستای مأموریت‌های ذاتی خود یعنی حفظ تمامیت ارضی، دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همواره مؤلفه‌های توان رزم را در خود رشد و ارتقا دهد تا در برابر تهدیدات آینده با اطمینان کامل توان پاسخگویی به دشمنان را داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: امروز باید تلاش ما به گونه‌ای باشد که به سطحی از توان بازدارندگی و رشد و بالندگی برسیم که هیچ دشمنی حتی فکر تجاوز به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهد؛ آن‌چنان که دنیا امروز روی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران حساب باز می‌کند و ما به‌عنوان یک ملت سرافراز انقلابی در سطح دنیا مطرح هستیم.

سیاری اضافه کرد: ملت ایران امروز تجربه بسیار گرانقدری از دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد که باید از این تجربیات با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و نیروی انسانی متخصص بهره گرفت.

وی بیان کرد: امروز ارتش و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به مؤلفه‌های رزم توجه خاصی دارند و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توان رزم تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص، متعهد، با ایمان و با عشق و علاقه است؛ نیروی انسانی‌ای که در برابر دشمن سینه سپر می‌کند و می‌ایستد، تربیت شده مکتب اسلام است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه امروز تجهیزات ما نوین و کارآمد هستند، تصریح کرد: با تجهیزات قدیمی نمی‌توان ادعای توانمندی کرد؛ نیرو‌های مسلح کشور و ارتش در حوزه تجهیزات، توان خود را متناسب با تهدیدات و فناوری و دانش روز ارتقا داده‌اند و بازدارندگی لازم را نسبت به تهدیدات روز و آینده ایجاد کرده‌اند و البته این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

سیاری با بیان اینکه امروز عرصه‌های جنگ تغییر پیدا کرده است و باید مطابق با عرصه‌های جدید رزمی، خود را آماده کنیم و تجهیزات خود را به‌روز کنیم، اضافه کرد: پیشرفت‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی در سطح نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی به دست آمده است به راحتی نبوده و برای آن، تلاش کوشش و زحمت فراوان کشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اگر توان ما مطابق با علم روز نباشد، مطمئناً به نتیجه نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: اگر امروز مدعی هستیم که در همه عرصه‌ها موفق هستیم و در حوزه‌های سایبری، پهپاد، هوش مصنوعی، موشکی و دیگر عرصه‌ها حرف برای گفتن داریم، همه به برکت تلاش فرزندان این مرز و بوم و اتکا به ظرفیت‌های داخلی بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: انتظار ارتش جمهوری اسلامی ایران از شما جوانان سرافراز میهن اسلامی این است که خود را برای پیشرفت، تولید تجهیزات و مقابله با تهدیدات آینده، متناسب با تحولات روز علمی آماده کنید و نتایج دانش و پژوهش‌های علمی خود را در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دهید و ما را در مسیر پر افتخار پیشرفت و تعالی یاری کنید و موجب سرافرازی ملت در همه عرصه‌ها شوید.

سیاری اظهار داشت: امروز آحاد جامعه باید اصول اولیه دفاع را یاد بگیرند؛ همان‌طور که در دوران دفاع مقدس ملت ایران نشان داد که با آمدن در صحنه و پشتیبانی از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستیم در برابر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شویم و اجازه ندهیم حتی یک سانتی‌متر از خاک جمهوری اسلامی ایران در اختیار دشمن باقی بماند.