تاریخ: 18:44 :: 2021/07/10
زنان ۳۰ درصد اساتید دانشگاه را تشکیل می‌دهند

وزیر علوم گفت: ۳۰ درصد اساتید دانشگاه‌ها از بانوان هستند، امسال ۵۹.۵ درصد داوطلبان دانشگاه‌ها را هم دختران به خود اختصاص دادند.

وزیر علوم گفت: ۳۰ درصد اساتید دانشگاه‌ها از بانوان هستند، امسال ۵۹.۵ درصد داوطلبان دانشگاه‌ها را هم دختران به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی در اختتامیه چهارمین جشنواره علم و زن (جایزه مریم میرزاخانی) که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: برگزاری چنین مناسبت‌هایی با عنوان تقدیر از زنان دانشمند کار ارزشمند و ضروری است.

وی ادامه داد: در تاریخ این کشور نمونه‌های زیادی از زنان بزرگ که الگویی برای دختران بودند بسیار معرفی شده‌اند و در برخی از دوره‌ها به دلیل کوتاه نگاری تاریخ نگاری تعداد نمونه‌ها کم شده است اما بعد از پیروزی انقلاب فضای بازی برای زنان و دختران برای حضور در جامعه ایجاد شد.

وزیر علوم افزود: در بخش آموزش عالی و محیط دانشگاهی زنان در حوزه‌های مختلف حضور چشمگیر داشته و دارند و در فضایی که امروز هستیم این فرصت را داریم تا نمونه‌های معدودی از این جمعیت بزرگ بانوان را در عرصه‌های علم و فناوری، سیاسی اجتماعی و حوزه‌های دیگر که فعال هستند نام ببریم.

غلامی ادامه داد: این جایزه، جامعه معدودتری را مد نظر دارد و جا دارد در حوزه‌های مختلف این جشنواره را داشته باشیم در حال حاضر ۵۰ درصد آموزش عالی را دختران به خود اختصاص می‌دهند همچنین ۳۰ درصد اساتید دانشگاه‌ها از بانوان هستند، امسال ۵۹ و نیم درصد داوطلبان دانشگاه‌ها را نیز دختران به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد این فضا در خانواده‌ها شکل گرفته که از دختران علاوه بر تحصیلات عمومی برای تحصیلات عالی نیز حمایت کنند و این جشنواره به نام مریم میرزا خانی یک بخش از کاری است که در محیط علمی شکل گرفته، برای تک تک بانوان که امروز نام برده و تقدیر می‌شوند آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم شاهد تکثیر و گسترش این دانشمندان در جامعه و محیط علمی و بین المللی باشیم.