تاریخ: 19:11 :: 2021/07/08
کمبود دارو و کیت تشخیص کرونا در سیستان و بلوچستان

 دبیرکل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان: سیستان و بلوچستان در زمینه دارو و کیت‌های تشخیص کرونا کمبود دارد که از همین جا از دوستانمان در سراسر کشور درخواست می‌کنیم ارسال کیت تشخیص کرونا را به این استان در اولویت قرار دهند.

سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه دارو و کیت‌های تشخیص کرونا کمبود دارد که از همین جا از دوستانمان در سراسر کشور درخواست می‌کنیم ارسال کیت تشخیص کرونا را به این استان در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایسنا قوسیان ۱۷تیرماه در نشست تحویل کمک‌های بشر دوستانه هلال احمر به سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در هفته‌های اخیر این استان درگیر شیوع جدیدی از بیماری کووید ۱۹ است که از اسفندماه سال قبل احساس خطر در کشور به واسطه ارتباطی که با پاکستان و هند داشتیم از این منطقه وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه در موضوع قرنطینه جمعیت هلال احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان در مرزها اقدامات مثبتی را انجام دادند افزود: از خیریه‌های متعددی که دست به دست هم دادند تشکر می‌کنیم و اکنون شاهد هستیم دومین محموله کمک‌های آنان به استان وارد شده و انشاءالله این فرایند ادامه خواهد داشت و تمامی این امکانات که توسط خیران آورده شده در میان مردم شهرهای مختلف منطقه توزیع خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در این محموله‌های فرستاده شده از سوی خیران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک، کپسول‌های اکسیژن ۵۰ کیلویی، ۴۰ کیلویی و ۱۰ کیلویی به این صورت که ۳۲۶ کپسول ۴۰ کیلویی، ۱۰۰ کپسول ۵۰کیلویی و ۷۷ کپسول اکسیژن ۱۰ کیلویی  بوده و ظرفیت  افزایش تا ۳۰۰۰ عدد کپسول را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه وظایف جمعیت هلال احمر هماهنگی در میان کشور و دعوت از خیران و انتقال کمک‌های آنان است افزود: مردم فهیم و با فرهنگ سیستان و بلوچستان باید کمک کنند از این مرحله کرونا نیز عبور کنیم و از این جهت لازم است که از همه‌ی خیران تشکر کنم که با تمام توان وارد گود شدند.

قوسیان تصریح کرد: پروژه دوم که هلال احمر اجرا کرده پروژه نصب آب هست که در سفر تیرماه شروع شده و سیستان و بلوچستان یکی از مقاصد ما بوده که ما هشت شهر را انتخاب کردیم و ۱۶ استان معین این هشت شهر شدند.