تاریخ: 12:16 :: 2021/05/30
در روزهای آینده برخی کاندیداها کناره‌گیری خواهند کرد

مقدم : برخی از این 7 نفر کاندیدای اصلی نبودند و برای رقابت آمده بودند و در روزهای آینده احتمالا برای رای آوری فردی که به آن علاقه مند هستند کنار می روند. من فکر می کنم با نزدیک شدن به روزهای رای دهی، با انصراف تعدادی از این کاندیدها که قصد رقابت با آقای رئیسی را نداشتند مواجه خواهیم بود.

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد که این شورا رقیب را بیرون نکرد.

بیژن مقدم  اظهار داشت: انتخابات فعلی چند پیش فرض دارد که بر اساس نظر سنجی ها، اظهارات شخصیت های سیاسی و رسانه ها این پیشفرض ها را می توان بررسی کرد. طی نظر سنجی هایی که برای انتخابات اخیر انجام شده است؛ بیش ترین شانس پیروزی برای آقای رئیسی بوده است. اصلاح طلبان هم گاها نوشتند و مصاحبه کردند که رئیسی پیروز خواهد بود و حتما دولت آینده اصولگرا است. مدارک این پیش فرض ها وجود دارد و پنهان نیست.

وی ادامه داد: برخی از افراد به آقای ظریف امید داشتند اما ایشان از اول گفتند قصدی ندارند و روی حرف خود هم ایستادند. عملا هیچ کاندیدای جدی هم نبود. مطرح ترین کاندیدا آقای جهانگیری بودکه با توجه به عملکرد این دولت ایشان هم شانسی نداشت.

این فعال سیاسی گفت: بخش بعدی مربوط به میزان مشارکت مردم است. بر اساس نظرسنجی ها میزان مشارکت مردمی تا زمان برگزاری انتخابات صعودی خواهد شد. نظر شورای نگهبان برای احراز صلاحیت ۷ کاندیدا شوکه کننده بود و برخی از داوطلبین کاندیداتوری را اصلا انتظار نداشتیم صلاحیتشان احراز نشود؛ اما کار این شورا بر میزان مشارکت مردم هم تاثیر دارد. البته شورای نگهبان رقیب را از صحنه بیرون نکرد ولی شاید اصلاح طلبان شرایط خوبی نداشته باشند.

وی همچنین گفت: باید منتظر باشیم که سیاست قطعی جریان اصلاح طلب به کجا می رسد. جریان یک دستی نیست اما تا الان اعلام کرده‌اند کاندیدایی ندارند.

مقدم در رابطه با احتمال کناره گیری تعدادی از کاندیدها به نفع دیگر کاندیدا اظهار کرد: برخی از این ۷ نفر کاندیدای اصلی نبودند و برای رقابت آمده بودند و در روزهای آینده احتمالا برای رای آوری فردی که به آن علاقه مند هستند کنار می روند. من فکر می کنم با نزدیک شدن به روزهای رای دهی، با انصراف تعدادی از این کاندیدها که قصد رقابت با آقای رئیسی را نداشتند مواجه خواهیم بود.