تاریخ: 3:10 :: 2021/04/12
رئیس‌جمهور همه مملکت می‌شوم/ برخی نامزدها قایق هم ندیده‌اند ولی می‌خواهند کشتی اقتصاد را مدیریت کنند

وزیر اسبق نفت که از او به‌عنوان داوطلب کاندیداتوری سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری یاد می‌شود، در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر رأی ‌بیاورم رئیس‌جمهور همه مملکت خواهم بود.

رستم قاسمی وزیر اسبق نفت که از او به‌عنوان یکی از داوطلبین کاندیداتوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شود، با حضور در خبرگزاری تسنیم به سؤالات خبرنگاران سیاسی درخصوص برنامه انتخاباتی خود پاسخ داد ولی در عین حال گفت که هنوز رسماً نمی‌خواهد موضعی درباره کاندیداتوری داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا قصد ندارد رسماً اعلام کاندیداتوری کند، تصریح کرد که “عقل هم چیز خوبی است”.

رستم قاسمی در پاسخ به این سؤال که در صورت کاندیداتوری گزینه کدام جریان سیاسی خواهد بود، گفت: رستم کاندیدای مردم ایران است.

او در پاسخ به این سؤال که “کاندیدای مردم بودن” شعار کلیشه‌ای همه کاندیداها است، افزود: نام هیچ‌کدام از کاندیداها رستم نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای ائتلاف یا وحدت از او برای ریاست‌جمهوری برنامه گرفته است یا نه، گفت: فعلاَ شورای ائتلاف یا وحدت از من برنامه برای ریاست‌جمهوری نخواسته‌اند اما اگر برنامه بخواهند آمادگی دارم این برنامه را ارائه کنم.

قاسمی در پاسخ به سؤالی درباره رابطه‌اش با محمود احمدی‌نژاد و احتمال حمایت احمدی‌نژاد از او، گفت: من آنچه اطلاع دارم از برخوردها و رفتارهای ایشان، به‌نظر می‌رسد که ایشان دنبال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری است. من چند ماه است با آقای احمدی‌نژاد ارتباطی نداشته‌ام اما این را که ایشان کاندیدا می‌شود یا نه، تأیید می‌شود یا نه، یا از چه کاندیدایی حمایت می‌‌کند باید به فرصت‌های بعدی واگذار کرد. هرکس آزاد است از هرکسی که می‌خواهد حمایت کند؛ هرکسی از من حمایت کند، باید بداند که من سرباز این مملکت هستم و اگر رأی ‌بیاورم رئیس‌جمهور همه مملکت خواهم بود.

وی درباره جلساتی که گفته می‌شود بین کاندیداهای با سابقه نظامی برگزار می‌شود، نیز گفت: جلساتی بوده است اما هنوز به تصمیمی نرسیدیم. من اینجا و در تسنیم می‌خواهم بگویم که مجموعه دوستانی که با من کار می‌کنند، همه برای من محترم هستند. قبلاً هم گفته‌ام که حامیان من حق ندارند هیچ کاندیدایی را تخریب کنند ما باید  خودمان را اثبات کنیم نه اینکه دیگران را تخریب کنیم چون کار غیراخلاقی نمی‌کنیم و این مردم هستند که باید انتخاب کنند.

وی درباره جلساتی که بین گزینه‌های جریان انقلاب برگزار شده است نیز گفت: من از حاج قاسم سلیمانی که شاگرد ایشان بوده‌ام یاد گرفته‌ام که خط قرمز داشته باشم اما بین خودم و دیگران هیچ‌وقت دیوار نکشم؛ لذا با همه گزینه‌‌هایی که نظام اسلامی را قبول دارند و در جریان انقلاب اسلامی تعریف می‌شوند ارتباط دارم و جلساتی نیز برگزار می‌شود و امیدواریم که بتوانیم به نتیجه‌ای که به‌نفع کشور و انقلاب است برسیم.

قاسمی گفت: ما سال ۹۲ تجربه شکست را به‌دلیل عدم وحدت داشتیم و سال ۹۶ تجربه شکست دیگری را تجربه کردیم باید از تجربه استفاده کنیم و با یک روش منطقی، در انتخابات پیروز شویم؛ مهم نیست رستم قاسمی، رئیس‌‌جمهور شود یا گزینه دیگر. رستم قاسمی جانش را برای مردم ایران و انقلاب می‌دهد، بالاترین گزینه روی میز ما، مردم هستند.

رستم قاسمی در پاسخ به این سؤال که “شما چند بار گفته‌اید برخی که قایق‌رانی نکرده‌اند می‌خواهند کشتی اقتصاد ایران را مدیریت کنند، منظورتان چه‌کسی است؟”، گفت: برخی از اینهایی که کاندیدا هستند، بعضاً قایق‌رانی کرده‌اند اما برخی حتی بین کاندیدای مطرح، اصلاً قایق را هم ندیده‌اند و قوه مجریه را نمی‌شناسند. کشور امروز حرف نمی‌خواهد، عمل می‌خواهد. گفتنِ می‌شود و باید بشود چاره کار کشور نیست باید تجربه کار داشته باشیم تا بتوانیم کشور را مدیریت کنیم.

منبع: تسنیم