گروه: / / سیاسی / دولت
تاریخ: 0:33 :: 2020/12/05
پاسخ ظریف به ادعاهای برجامی وزیرخارجه آلمان

وزیر خارجه ایران روز جمعه در توییتی نوشت که اروپا پیش از آنکه به ایران بگوید چه کار کند، ابتدا نقص تعهدات برجامی خود را متوقف کند.

وزیر خارجه ایران روز جمعه در توییتی نوشت که اروپا پیش از آنکه به ایران بگوید چه کار کند، ابتدا نقص تعهدات برجامی خود را متوقف کند.

محمدجواد طریف، وزیر خارجه ایران روز جمعه در توییتی نوشت: این‌ها کارهایی است که هایکو ماس و سه کشور اروپایی باید انجام دهند پیش از آنکه بگویند ایران چه کارهایی انجام دهد: سیاست نفرت‌انگیز کووید آپارتاید را متوقف کنید، به تعهدات‌تان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشید و نقض برجام را متوقف کنید، به رفتارهای خصمانه‌تان در منطقه ما – از جمله فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به خلیج فارس و حمایت کورکورانه از تروریسم اسرائیل- پایان دهید.

بر اساس این گزارش، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز جمعه در گفت‌وگویی با اشپیگل گفت: نوعی “توافق هسته‌ای +” نیاز است که آن نیز در راستای منافع ما باشد.
در حالی که ایران بارها تاکید کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، وی در اظهاراتی زیاده‌خواهانه ادامه داد: “ما انتظارات واضحی از ایران داریم: نه سلاح هسته‌ای و نه برنامه موشک‌های بالستیکی که کل منطقه را به خطر بیندازد. ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه بازی کند.”
همچنین یاهونیوز به نقل از هایکو ماس نوشت که توافق هسته‌ای با دولت بعدی بایدن باید دوباره مذاکره شود.
هایکو ماس گفت: بازگشت به توافق قبلی کافی نخواهد بود.