گروه: . / عکس / ورزشی
تاریخ: 17:09 :: 2020/06/06
شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی + تصاویر

شاید برای شما هم جالب و جذاب باشد که بدانید شغل دوم فوتبالیست‌ها چیست؟ در مطلب زیر به این موضوع پرداخته ایم

از آنجا که فوتبالی‌ها معمولاً در سال درآمد خوبی دارند، ترجیح می‌دهند از سرمایه خود استفاده کنند و بیزینسی به راه بیندازند. بعضی از آن‌ها معمولاً پول‌‎ را در حساب نگه نمی‌دارند و حداقل زمین و ماشین و خانه خرید و فروش می‌کنند تا سرمایه‌شان کم نشود. بی‌شک بیزینس‌من فوتبال ایران علی دایی است. اصلاً او بود که باعث شد تا فوتبالی‌ها شانس خود را در شغل‌های دیگر امتحان کنند. علی دایی برخلاف بعضی فوتبالیست‌ها مثل نیکبخت، میناوند و… از همان روز‌هایی که قرارداد خوب بست، پولش را به همراه معروفیتش وارد بازار کار کرد.

خودش تعریف می‌کند حتی وقتی در آلمان بازی می‌کرد پول‌ها را به ایران می‌آورد و سرمایه‌گذاری می‌کرد. هم‌نسل‌های او مثل منصوریان، مهدوی‌کیا، کریمی و… هم کم و بیش بیزینس‌هایی می‌کردند. فوتبالیست‌های امروزی، اما به اندازه نسل ۹۸ سرشان در بیزینس نیست. اکثر آن‌ها ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری مطمئن کنند و مثلاً رو به کار تولیدی نیاورند. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد قدیمی‌‎ها به نسبت امروزی‌ها بیزینس‌من‌تر هستند.

علیرضا منصوریان
قبلاً در کار واردات قطعات کامپیوتر بود. در صنعت چاپ هم فعالیت می‌کرد ولی رفته رفته به سمت رستوران‌داری رفت. البته او چهار فست‌فود دارد. یکی در دردشت و سه تا هم در سعادت آباد،. یک رستوران عربی هم  دارد که معمولاً پاتوق خودش همان‌جاست.

امیر قلعه‌نویی
او قدیم در خرید و فروش مبل دستی داشت ولی رفته رفته با گرفتاری‌های زیاد، بیزینسش را محدودتر کرد. تا چند وقت پیش هم در ولنجک رستوران داشت که به تازگی آن را جمع کرده است. قلعه‌نویی هم جزو کسانی است که خرید و فروش املاک و زمین می‌کند.

سیدجلال حسینی
از معدود بازیکنان امروزی است که بیزینس می‌کند. سیدجلال علاوه بر خرید و فروش زمین و خانه، یک کلینیک دندان‌پزشکی هم در تجریش دارد که اکثر فوتبالیست‌ها به آنجا می‌روند.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

حنیف عمران‌زاده
بچه غول فوتبال ایران بیزینس خاصی ندارد ولی وضع مالی‌اش خوب است. او بیشتر از اینستاگرام پول درمی‌آورد. پیج خود را به یک شرکت تبلیغاتی سپرده و ماهانه از آنجا پول نسبتاً خوبی می‌گیرد. بقیه پول‌ها را هم در بانک گذاشته و سودش را می‌گیرد! او در شمال کشور هم ویلا و زمین خرید و فروش می‌کند.

علیرضا بیرانوند
علیرضا هم جزو بازیکنانی است که چند سالی است که پول خوبی در می آورد. بیرانوند به خاطر عرق و تعصبی که نسبت به لرستان دارد، بیزینس خود را به آنجا برده است. او در کار دامپروری است و می‌گویند در بیزینسش هم موفق است. علیرضا مدرسه فوتبال هم دارد و از آنجا هم پول درمی‌آورد.

آرش برهانی
آرش اگر عقل اقتصادی علی دایی را داشت، الان مولتی‌میلیاردر بود ولی همیشه می‌گوید: «شکر». او حدود ۱۴ سال قبل یک میلیون و دویست هزار دلار از باشگاه النصر گرفت که خودش می‌گوید: «همه را خرج کردم!» برهانی هم مدتی در کار خرید و فروش ماشین بود و از سال گذشته به صورت تخصصی تو کار واردات MDF است.

علیرضا حقیقی
خودش و پدرش بازاری هستند. علیرضا خودش را در روسیه از نظر مالی بست. قرارداد او در باشگاه روبین کازان سالانه یک میلیون یورو بود.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

جواد نکونام
سرش شدیداً به فوتبال گرم است و گهگاه هم سری به مدرسه فوتبالش می‌زند. بیزینس دوم او همین اداره مدرسه فوتبال است. یک مغازه هم از قدیم در میلاد نور دارد که البته در اختیار برادرش است.

محسن بنگر
قبلاً در کار سنگ‌های تزئینی بود ولی حالا در کار ساخت و ساز در شهر نور است، یعنی در شمال کشور. شهرک می‌سازد. تک ویلا می‌سازد. خرید و فروش زمین و ویلا می‌کند و خلاصه وضع مالی‌اش خوب است.

ستار همدانی
او هم از همان زمان فوتبالش همیشه سرمایه‌گذاری می‌کرد و نمی‌گذاشت پولش در بانک بماند. در حال حاضر در کار مواد لبنی از جمله دوغ، ماست، شیر و… است. در مزایده‌ها هم شرکت می‌کند و پروژه می‌گیرد. در کار خودش هم موفق است و وضع مالی خوبی دارد.

حسین ماهینی
کاپیتان سابق پرسپولیس و مدافع فعلی نساجی جزو کافه‌دار‌های فوتبال ایران است. آنجا پاتوق فوتبالیست‌ها و هنرمندان است. حسین در کنار این مدرسه فوتبال هم دارد و از آنجا هم پول درمی‌آورد. ماهینی هم گهگاه خرید و فروش می‌کند، مثل اکثر فوتبالیست‌ها.

پژمان منتظری
به صورت مستقیم وارد بیزینس نشده ولی برای برادرانش در اهواز مغاز خریده و آن‌ها فعالیت اقتصادی می‌کنند.

رضا عنایتی
تا سال گذشته یک مزون لباس داشت و آنجا کاسبی می‌کرد ولی حالا جزو سهامداران باشگاه سرخپوشان پاکدشت (هوادار فعلی) است. عنایتی سرمایه زیادی را صرف این باشگاه کرد و در حال حاضر خودش سرمربی آن تیم است.

فرزاد مجیدی
او هم از جمله چهره‌های فوتبالی است که نیاز مالی ندارد و وضعش خوب است. فرزاد همراه با همسرش کلینیک آرایشی دارد و ظاهراً مشتریان زیادی هم دارند.

علی کریمی
او باید در فوتبال بیش از این‌ها پول درمی‌آورد، به خاطر آن تکنیک نابش. کریمی هم بیزینس می‌کند. او در کار ساخت و ساز است.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

مهدی طارمی
او از جمله بازیکنانی است که در چند سال گذشته توانسته درآمد خوبی از فوتبال داشته باشد. البته مهدی از قرارداد جدیدش سود زیادی خواهد کرد. او جزو موفق‌ترین فوتبالیست‌های ایران بوده و یک کافه دارد. طارمی هم مثل بعضی بازیکنان با سرمایه‌اش خانه و زمین می‌خرد تا برای آینده پشتوانه‌ای داشته باشد.

فرشاد احمدزاده
فرشاد هم جزو کافه‌دار‌های فوتبال ایران است. او وضع مالی خوبی دارد و در این سال‌ها درآمد خوبی از فوتبال کسب کرده. فرشاد هم تا جایی که توانسته ملک و املاک خریده.

علیرضا نیکبخت
او قرارداد‌های سنگینی در دوران بازیگری می‌بست و روزی روزگاری گران‌ترین بازیکن لیگ برتر بود ولی بعد از جدایی از همسرش، بخش عمده‌ای از سرمایه‌اش را به او داد. نیکبخت در حال حاضر چند مدرسه فوتبال دارد و از آنجا امرار معاش می‌کند.

سردار آزمون
همان‌طور که در زمین بازی او را با علی دایی مقایسه می‌کنند، در دنیای بیزینس هم می‌تواند یک‌پا علی دایی باشد. سردار در حال حاضر دومین بازیکن پردرآمد فوتبال ایران است. او همزمان با فوتبال، بیزینس هم می‌کند. آزمون یک موبایل‌فروشی در گلستان دارد. او همچنین یک صرافی هم در آنجا زده است. آزمون همچنین یک آژانس مسافرتی دارد و تا قبل از کرونا سودش از آن خوب بود ولی حالا نه.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

مرتضی پورعلی‌گنجی
مرتضی هم در سال‌های اخیر درآمد خوبی از فوتبال داشته. بعد از جدایی از نفت، قرارداد خوبی با چینی‌ها بست. بعد از آن هم به السد قطر رفت و وقتی دلار این‌قدر گران نشده بود، درآمد کلانی داشت. مرتضی بیشتر در شمال کشور بیزینس می‌کند. او یک آرایشگاه مدرن و بسیار بزرگ دارد.

وحید طالب‌لو
گلر سابق استقلال و تیم ملی بعد از پایان فوتبالش عازم آمریکا شد. او هم وضع مالی خوبی دارد. وحید در آمریکا هم یک مدرسه فوتبال راه‌‎اندازی کرده و بخشی از درآمدش از آنجاست. از قرار معلوم در آمریکا در کار ساخت و ساز هم فعالیتهایی دارد.

محمد انصاری
مدافع قرمز‌ها هم از جمله فوتبالیست‌هایی است که خیلی زود به فکر راه‌اندازی مدرسه فوتبال افتاد. او البته مستقیماً خودش را درگیر این مدرسه فوتبال نمی‌کند. تا می‌تواند به آنجا می‌رود ولی مدیریتش را به یکی از دوستانش سپرده است.

هاشم بیک‌زاده
شاید باور نکنید ولی هاشم هم مغز اقتصادی خوبی دارد. او در دورانی که در استقلال و سپاهان پول‌های خوبی می‌گرفت، دست به سرمایه‌گذاری زد. خانه و مغازه خرید. همین حالا در یکی از شیک‌ترین پاساژ‌های اصفهان یک یا دو  دهنه مغازه دارد. همچنین در کار ساخت و ساز است و درآمد خوبی دارد.

علی دایی
در کار پوشاک ورزشی است. قبلاً نمایندگی‌های بیشتری داشت ولی به خاطر تحریم‌ها اکثر فروشگاه‌ها را جمع کرده و حالا یکی در منیریه و یکی هم در پاسداران دارد. او شرکت بیمه هم دارد. البته به سمت جواهرات هم کشیده شده، چون همسرش جزو جواهر فروش‌های مطرح تهران است.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

افشین پیروانی
سرپرست پرسپولیسی‌ها هم بعد از اتمام فوتبالش تصمیم گرفت سریع وارد دنیای بیزینس شود. او قبلاً در کار واردات ماشین سنگین بود. از همان زمان یک رستوران داشت که هنوز هم آن را دارد. این رستوران در فرحزاد است.

حمید استیلی
زننده گل معروف ایران به آمریکا در جام جهانی ۹۸، در کار ساخت و ساز است. شرکایی دارد. زمین می‌خرد و آپارتمان می‌سازد. یدا… اکبری بازیکن اسبق استقلال هم مثل استیلی در کار ساخت و ساز است.

کریم باقری
از زمانی که با همسرش ازدواج کرد و همدم پدر خانم بیزینس‌من خود شد، تصمیم گرفت دست به سرمایه‌گذاری بزند. قبلاً یکی از نمایندگی‌های مرغ سوخاری معروف را همراه با یکی از اقوامش داشت. از قدیم هم می‌گفتند ماشین سنگین دارد که خودش چند بار آن را تکذیب کرد. باقری در کار واردات و صادرات است. یکی از صادرات‌های او کشمش است.

مسعود شجاعی
در اوساسونا و کشور‌های عربی پول‌های کلانی درآورد. مسعود دو، سه سال  یک مغازه خرید و در کار فروش لباس، کیف و کفش زنانه است.

پیام صادقیان
در روز‌هایی که تازه روی دور پول درآوردن افتاده بود، اشتباهاتی کرد و مجبور شد زود از فوتبال برود. در حال حاضر سایت شرط‌بندی دارد و در ترکیه زندگی می‌کند. گویا درآمدش هم خوب است.

مجتبی جباری
جباری هم در استقلال و هم در قطر قرارداد‌های خوبی بست و درآمد زیادی هم داشت. او در دوران حضور در استقلال موفق شد یک مغازه از علی انصاری در بازار موبایل بگیرد، بازاری که مغازه‌هایش فروشی نیستند. او یک رستوران هم در تجریش دارد. همسر جباری هم در کار دیزاین است.

حسین کاظمی
او هم مثل مجتبی جباری در بازار موبایل مغازه دارد. کاظمی در استانبول هم یک مدرسه فوتبال دارد، اما الان مدتی است به خاطر کرونا تعطیل شده است.

مهرزاد معدنچی
مهرزاد هم پول خوبی از فوتبال درآورد و برای ادامه زندگی به شهر خودش شیراز بازگشت. او مالک نمایندگی آدیداس و پوما در آنجاست و زندگی آرامی دارد.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

سامان قدوس
سامان قبل از اینکه فوتبالیست مطرحی شود، در کار موبایل‌فروشی بود و بعد از موفقیت هم به این بیزینس خود ادامه می‌دهد. البته بازیکنان تیم ملی به او پیشنهاد داده‌اند در تهران هم ملک و املاک بخرد.

خداداد عزیزی
او هم خرید و فروش می‌کند. می‌گویند در مشهد چند واحد دارد که اجاره داده. قبلاً ساخت و ساز هم می‌کرد ولی انگار الان زیاد حوصله‌اش را ندارد.

یحیی گل‌محمدی
قبلاً یک سفره‌خانه سنتی در میدان هفت‌تیر داشت ولی بعداً تصمیم گرفت آن شغل را کنار بگذارد. در حال حاضر یک نمایندگی خودرو دارد و سالانه درآمد خوبی از آنجا به دست می‌آورد.

فرهاد مجیدی
زیاد اهل مصاحبه نیست و به خاطر همین کمتر کسی از زندگی‌اش خبر دارد. بیزینس اصلی مجیدی، اما در دبی است. به خاطر بیزینس در امارات فرهاد زیاد به آنجا می‌رود. می‌گویند چند سوله دارد و همین‌طور چند مغازه.

علی پروین
علی‌آقا بیزینس زیادی نمی‌کند. او گهگاه به خاطر اسمش یک کاسبی راه می‌اندازد. در حال حاضر یک دفتر در پونک دارد و بیشتر کار‌های آزاد می‌کند. پروین به خاطر ماجرای برنج‌هایی که محمد (پسرش) از دولت گرفت، با مشکلاتی روبه‌رو شد و گویا ماهانه قسط سنگینی می‌پردازد.

مهدی مهدوی‌کیا
مدرسه فوتبال دارد. البته به خاطرش هزینه می‌کند. مثلاً سال گذشته هزینه‌های مدرسه فوتبالش را از کار تبلیغاتی که انجام داد درآورد. او در کار لباس ورزشی و پوشاک کودک هم هست. همین حالا هادی برادرش یک نمایندگی در خیابان بهار دارد.

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

سپهر حیدری
قبلاً مدرسه فوتبال داشت ولی آن را جمع کرد. گویا در حال حاضر همراه با همسرش یک آرایشگاه زنانه افتتاح کرده است.

حسین کعبی
از جمله فوتبالیست‌هایی که در شمال کشور ساخت و ساز کرد و همین حالا هم به کارش ادامه می‌دهد.

مهدی هاشمی‌نسب
کار اقتصادی خاصی نمی‌کند. مربی است و هر سال پول قراردادش را می‌گیرد. هاشمی‌نسب اجاره خانه هم می‌گیرد. او از پول انتقال به استقلال خانه‌ای در کرج خرید که الان قیمتی بالا دارد.

وریا غفوری
وریا در سنندج یک‌سری کار اقتصادی می‌کند ولی در تهران یک مغازه دارد و آن را اجاره داده است.

سیدحسین حسینی
بیزینس خاصی ندارد و با یک شرکت تولید‌کننده اقلام ورزشی قرارداد بسته و سالانه پولی از آنجا می‌گیرد.

اشکان دژاگه
اشکان چند سال پیش واحدی در تهران خرید که حالا کلی پولش است. خرید این واحد باعث شد تا کمی راه بیزینس و خرید و فروش را در ایران یاد بگیرد. خسرو حیدری این واحد را برای او خریده بود. اشکان در آلمان هم یک سفره‌خانه و رستوران دارد که اکثر قلیان‌باز‌های ایرانی مشتری‌اش هستند!

شغل دوم فوتبالیست‌های ایرانی؛ از سردار و طارمی تا عابدزاده و شاهرودی

امیرحسین صادقی
مدافع سابق استقلال جزو معدود فوتبالیست‌هایی است که وارد نتورک مارکتینگ شد. با یکی از شرکت‌های نامی در این زمینه همکاری می‌کند و هر روز به زیرمجموعه‌اش می‌افزاید و درآمدش بالاتر می‌رود. او دفتر کاری دارد و سخت پیگیر این فعالیت اقتصادی است.

مهدی رحمتی
مهدی هم وضع مالی خوبی دارد. به هر حال سال‌هاست در بالاترین سطح ایران بازی می‌کند و همواره جزو گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر بوده است. مهدی یک رستوران در اقدسیه دارد. همچنین با یکی از دوستانش شرکتی تبلیغاتی زده و بیلبورد‌هایی در سطح تهران دارد. او خودش هم تبلیغات می‌کند و درآمد خوبی در این زمینه دارد.

پرویز برومند
او در دوران بازیگری وضع مالی خوبی داشت ولی بعد‌ها شرایط مالی‌اش خراب شد. در حال حاضر هم مربی یک باشگاه بدنسازی است. در لیگ ۳ هم یک تیم دارد.

احمدرضا عابدزاده
همه می‌دانند شغل دوم او چیست. در متل‌قو یک فست‌فود دارد. به خاطر محبوبیت زیادش تا قبل از شیوع کرونا درآمد خوبی داشت.

برانکو
او درآمد کلانی از فوتبال داشته و به خاطر همین بیزینس هم می‌کند. برانکو در کرواسی یک کمپ بزرگ دارد که تیم‌های مختلف سالانه در آن اردو می‌زنند. از آنجا که عاشق قهوه است، یک کافی‌شاپ هم دارد.

کارلوس کی‌روش
قبلاً می‌گفتند او در کار استخراج و خرید و فروش الماس در موزامبیک است، اما چیزی که تأیید شده او یک جزیره فوق‌العاده زیبا به نام وامیزی در این کشور دارد. در خط ساحلی این جزیره یک هتل فوق‌العاده دارد که مسافران برای رفتن به آنجا با هلی‌کوپتر شخصی کی‌روش از فرودگاه موزامبیک به جزیره منتقل می‌شوند. البته کار اداره وامیزی با دختر کارلوس است و خودش را درگیر آن نمی‌کند.

محمد نوازی
او وضع مالی خیلی خوبی ندارد. قبلاً یک رستوران داشت که آن را جمع کرد. در حال حاضر هم مدرسه فوتبال دارد که البته به خاطر شیوع کرونا نیمه‌تعطیل است.

رضا شاهرودی
در کار خرید و فروش خانه، زمین و ماشین است. بیشتر ایام را هم در ویلای شیکش در شمال کشور می‌گذراند.

منبع: خبر ورزشی