گروه: . / عکس / ورزشی
تاریخ: 15:37 :: 2020/05/10
درودگر: قرارداد اسکوچیچ الحاقیه ندارد

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: این غیرمنصفانه است که 70 درصد از پخش متعلق به صدا وسیما باشد.

صادق درودگر در جمع خبرنگاران در خصوص شروع مجدد لیگ برتر اظهار داشت: ستاد کرونا درباره صنوف مختلف، مشاغل، دانشگاه‌ها، اظهارنظر و تعیین تکلیف می‌کند.در مورد ورزش هنوز تعیین تکلیف نشده اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برای سلامتی ورزشکاران ادامه لیگ مضر است، ما هم باید از این موضوع  تمکین کنیم و مسابقات را ادامه ندهیم چنانچه ستاد کرونا تشخیص دهد ورزشگاه‌ها می‌تواند باز شود و بازیکنان می‌توانند تمرین کنند ما می‌توانیم مسابقات را پیش‌بینی کنیم و یک زمانی برای بدنسازی نیز اختصاص خواهیم داد. یک مقدار از لحاظ پزشکی برای ورزشکاران شرایط سخت می‌شود اما همه ما باید کمک کنیم تا مشکل رفع شود.

وی افزود: سازمان کمیته مسابقات چند برنامه را پیش‌بینی کرده است که در هر زمانی چه کاری را انجام دهند و چند مدل را آماده اجرا دارند و همه منوط به این است که ستاد کرونا اظهارنظر کند و بیشتر روی پروتکل‌های آلمان زوم شده‌اند و کار می‌کنند.

درودگر در رابطه با ضرر و زیان‌های برگزار نشدن مسابقات لیگ برتر گفت: اگر کارخانه‌ها و شرکت‌ها کار نکنند زیان می‌دهند اگر لیگ برگزار نشود زیان می‌دهیم و هر اتفاقی در خصوص تعطیلی رخ دهد بهره‌وری در فوتبال را نداریم. مبلغی را نمی‌توانم برآورد کنم که زیان خواهیم دید البته ما دو دربی را برگزار کرده‌ایم و این ارزشش خیلی بالا است اما بر اساس ۹ هفته‌ای که بازی‌ها برگزار نشده است.

وی در خصوص اعلام نتیجه لیگ در صورت برگزار نشدن آن گفت: هر چه بگویم نظر شخصی‌ام است باید هیأت رئیسه سازمان لیگ جلسه بگذارد و بر اساس اکثریت آراء اظهارنظر کند. تا کنون هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است و بر اساس صحبت‌های ستاد کرونا در اطلاعیه‌هایش فقط ورزشگاه‌های روباز در حال بازگشایی است و این نوید آن را می‌دهد که امکان برگزار مسابقات وجود دارد و فدراسیون پزشکی ـ ورزشی  و پزشکی سازمان فوتبال باید در این خصوص مطالعه کنند حتی اگر استادیوم‌ها باز شود آنها بگویند بازی‌ها را برگزار نکنیم.

درودگر در رابطه با مبلغ قرارداد اسکوچیچ عنوان کرد: از اول مشخص بود این قرارداد ریالی است ، این قرارداد هیچ متمم و الحاقیه‌ای ندارد، من چیزی که پرسیدم این است که هیچ الحاقیه و تبصره‌ای در آن وجود ندارد. ما دیگر به او یورو نمی‌دهیم به اندازه همان قرارداد به قیمت ارزی که بانک مرکزی اعلام می‌کند این قرارداد را ریالی پرداخت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص، خصوصی‌سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس و تعیین تکلیف نشدن حق پخش مسابقات گفت: نمی‌خواهند باشگاه‌ها را بفروشند می‌خواهند سهام را در بورس عرضه کنند و به بخش‌های مختلف عرضه کنند و آن ۴۵ رتبه خواهد داشت. مدیریتش همین مدیریت خواهد ماند و اگر میزان سهام بالا برود سهامداران هستند که تعیین تکلیف خواهند کرد. بحث حق پخش را در مجلس صحبت کردند وزارت ورزش و صدا و سیما با هم مذاکره کردند که به نظرم غیرمعقولانه است. فکر نمی‌کنم وزارت ورزش این موضوع را قبول کرده باشد که ورزش ۳۰ درصد و صدا و سیما ۷۰ درصد سهم ببرند و این غیرمنصفانه است و فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد.

درودگر در خصوص لغو لیگ و تأثیر آن بر میزبانی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: یک زمانی صفایی فراهانی درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۰ را داده بود ما در آن زمان گفتیم امکان برگزاری را نداریم نمایندگان AFC آمدند و خراسان، شیراز، تبریز را بررسی کردیم و به ما گفتند هیچ زیرساختی نداریم . از مهندس فراهانی پرسیدیم این چه درخواستی بود که انجام دادید، گفتند که من برای آینده این کار را انجام دادم. الان کاندیدای  جام ملت‌های ۲۰۱۰ هستیم و تا ۲۰۱۵ زیرساخت‌ها را آماده می‌کنند و آن زمان میزبانی را کسب خواهیم کرد. در فوتبال چند بار کاندیدا شدیم و در ۲۰۰۱ من توانستم میزبانی فوتسال در آسیا را کسب کنم و قبل و بعد از من هیچکس نتوانست این کار را انجام دهد باید بلندنظر و آینده‌نگر بود.

وی در خصوص سهام سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در دبیرخانه فدراسیون نامه‌ای دادند که ما در این خصوص هیچ ادعایی نداریم و آن را در دفترخانه نیز ثبت می‌کنیم و این نامه گم نشده است و یکی از دوستان همه این اسناد را دارد.