علم الهدی
تاریخ: 14:45 :: 2020/03/07
نباید بگوییم، چون امام رضا (علیه‌السلام) شفا می‌دهد ما کار بهداشتی و پزشکی انجام ندهیم

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه درِ طلای حرم، طلا و نقره ضریح کسی را شفا نمی‌دهد، گفت: امام رضا (علیه‌السلام) شفا می‌دهد، کسانی که می‌آیند در حرم امام رضا (علیه‌السلام) به امام رضا متوسل می‌شوند، شفا پیدا می‌کنند.

سید احمد علم الهدیدر قالب پیامی تلویزیونی، نکاتی پیرامون شیوع ویروس کرونا خطاب به مردم مشهد، خراسان رضوی و کشور بیان کرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در مسأله زیارت و حرم توجه داشته باشیم که وجود امام هشتم (علیه‌السلام) یک روح ولایی مطلقه الهیه است که بر همه هستی و وجود و شئون جامعه ما احاطه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، وی با بیان اینکه وجود مقدس امام، امام زنده است، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در قبرش نیست، در ضریحش هم نیست که بگوییم امام در شبکه‌های ضریح محدود و محصور است، حالا اگر به این شبکه‌های ضریح نرسیدیم، به امام نرسیدیم!

علم الهدی با بیان اینکه زیارت چسبیدن به ضریح نیست، متذکر شد: امام رضا (علیه‌السلام) شفا می‌دهد، طلا و نقره ضریح کسی را شفا نمی‌دهد، درِ طلای حرم کسی را شفا نمی‌دهد، کسانی که می‌آیند در حرم امام رضا (علیه‌السلام) به امام رضا متوسل می‌شوند، شفا پیدا می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در عین این‌که شفا می‌دهند، خودشان نیز تابع عوامل طبیعی و ظاهری بودند، شفای امام رضا (علیه‌السلام) نیز طوری نیست که یک مرتبه کسی با معجزه شفا پیدا می‌کند، شفای امام رضا (علیه‌السلام) با اسباب و ابزار است.

وی ادامه داد: داروی لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد، درمان لازم برای شما پیش می‌آید، اسباب و ابزار پیشگیری از این ویروس را حضرت فراهم می‌کنند، این‌طور نیست که تنها با معجزه نامرئی حضرت همه را شفا می‌دهند؛ نباید بگوییم، چون امام رضا (علیه‌السلام) شفا می‌دهد ما کار بهداشتی و پزشکی انجام ندهیم، نسبت به رعایت اصول بهداشتی و پزشکی بی‌اعتنا باشیم.

علم الهدی با بیان اینکه مساله بیماری و ویروس یک مساله جدی است و همه باید این را باور کنیم، ادامه داد: باید همه امکانات ما در عرصه‌های اجتماعی و مردمی برای مقابله با این بیماری بسیج شود. اگر حرکتی انجام دهیم که ویروس را به یک فرد غیرمبتلا برسانیم معصیت خدا را انجام داده ایم و این حق الناس است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تجمعات مبداء انتشار است و طبیعتا باید از هر نوع تجمع پیشگیری کنیم، اظهار کرد: باید تمام مجامع دینی و مذهبی خودمان را با این وضع تنظیم کنیم، بنابراین شعائر دینی و مذهبی خودمان را تعطیل نمی‌کنیم بلکه با رعایت کامل اصول بهداشتی و پزشکی برگزار می‌شود.

علم الهدی گفت: در مقام حفظ اصول بهداشتی به فقرا و ضعفا کمک کنید به خصوص به مردمی که در روستا‌های دورافتاده زندگیشان فاقد اصول بهداشتی است.